מעורבות אנושית במערכות רכב אוטונומיות

פרופ' יואכים מאיר

04 בינואר 2021, 16:00 
 
מעורבות אנושית במערכות רכב אוטונומיות, פרופ' יואכים מאיר

אנו עדים לתהליך מואץ של הכנסת אוטומציה למערכות רכב. הדבר משנה היבטים שונים של אופן הפעולה של המערכות. בפרט קיימים אתגרים משמעותיים בקביעת המעורבות של בני אדם בתפעול מערכות אלה. סביר שעם התפתחות המערכות, השליטה על רכבים תעבור מאנשים שנמצאים ברכב למפעילים מרוחקים הפועלים מול מספר כלי רכב אוטונומיים במקביל. עולות כאן שאלות על התנאים בהם השליטה תעבור מהמערכת האוטומטית לאדם והפעולות שהאדם יידרש או יוכל לעשות. נציג ניתוח של הבעיה, מודל מתמטי של החלטות אופטימליות, וניסוי בו בחננו את ההחלטות של נבדקים אנושיים שנדרשו להחליט כיצד להתמודד עם מכשולים בהם נתקל רכב אוטונומי. תוצאות הניסוי הראו הבדלים שיטתיים בין ההחלטות האופטימליות לבין החלטות המשתתפים בניסוי. בפרט, הנבדקים לא ניצלו בצורה יעילה את המערכות אוטומטיות שיכלו לעזור להם בביצוע המשימה. התוצאות מעלות שאלות בקשר לדרכים הטובות ביותר לערב בני אדם במערכות רכב אוטונומיות עתידיות.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>