התוכנית להנדסת חשמל - תשפ"ב
* לא כל הקורסים ינתנו בתשפ"ב
** יש להתעדכן במערכת השעות, במידה והתווספו קורסים הם יתפרסמו באתר האינטרנט
במסלולי הבחירה יש לצבור סה"כ 10 קורסים (לא כולל מעבדות) שמתוכם לפחות שלושה קורסים מוגדרים "קורס ליבה" - משלושה מסלולים שונים.
יש להשלים 2 מעבדות מתקדמות בשני מסלולים שונים, ובתנאי שיש לתלמיד.ה את דרישות הקדם למעבדה.
לצורך מילוי מכסת השעות לתואר (179 שעות) רשאי.ת התלמיד.ה לבחור קורסים מרשימת קורסי המסלול או קורסים מתקדמים ממחלקות אחרות בפקולטה, או קורסים המוצעים ע"י הפקולטה למדעים מדויקים, או מרשימת הקורסים ללימודי תואר שני.
ההשתתפות בקורסי תואר שני מחייבת אישור המורה וראש המגמה.
מסלול תקשורת |
תחום התקשורת חובק מגוון רחב ביותר של נושאים, חלקם בעלי אופי של דיסציפלינה מדעית וחלקם חדשניים ומתפתחים בקצב מהיר המוכתב ע"י התפתחות טכנולוגית נמרצת. הידע, המוקנה ע"י לימוד קורסים בנושא התקשורת, חיוני הן עבור העוסקים בפיתוח מוצרים המשמשים לתקשורת אלקטרונית והן לצורך התמודדות עם בעיות הקשורות בתחומים אחרים, כגון עיבוד אותות, בקרה ומחשבים.
המסלול מציע קורסים בסיסיים תיאורטיים וכן קורסים בעלי גוון טכני יותר. מספר ניכר של קורסים בתואר שני מבוססים על הידע הנרכש בקורסי מסלול זה.
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
סמסטר/מחזור |
|
תורת האינפורמציה1 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
אותות אקראיים ורעש |
7 |
8 |
|
עקרונות קידוד וגילוי בתקשורת1 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
תקשורת ספרתית |
8 |
7 |
|
מבוא ללמידת מכונה סטטיסטית 2 |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
אותות אקראיים ורעש |
8/7 |
8/7 |
|
מערכות תקשורת |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
אותות אקראיים ורעש |
6 |
7 |
|
תקשורת ספרתית |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
אותות אקראיים ורעש |
7 |
6 |
|
העברה ספרתית של אותות 4 |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
תקשורת ספרתית |
8 |
7 |
|
מבוא לקודים לתיקון שגיאות |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
אותות אקראיים ורעש |
7 |
8 |
|
מעגלי תקשורת |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
מעגלים אלקט'; אנלוגיים; מער' תקשורת |
7 |
8 |
|
מעבדה מתקדמת בתקשורת |
- |
- |
3 |
3 |
1.5 |
מערכות תקשורת |
8/7 |
8 |
|
מבוא לתקשורת מחשבים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
מבנה המחשב |
8 |
7 |
|
מבוא לתקשורת אופטית |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
תמסורת גלים ומערכות מפולגות; אותות אקראיים ורעש |
8 |
7 |
מסלול עיבוד אותות |
תחום זה כיום הוא בעל חשיבות מרכזית במגוון רחב של שטחים ושימושים הכוללים תקשורת ספרתית, עיבוד אותות דיבור, עיבוד תמונות, הנדסה רפואית, מערכות צבאיות ועוד. ההתפתחות האקספוננציאלית באמצעי המחשוב והמזעור מאפשרים שימוש בטכניקות עיבוד אותות מתקדמות לצורך פתרון בעיות ופיתוח מוצרים מתוחכמים. מטרת המסלול היא להקנות מושגים וידע בסיסי בעיבוד אותות על תחומיו המגוונים, הן בהיבט התיאורטי והן בהיבט המעשי. המעבדה הנלווית עוסקת במימוש שיטות עיבוד אותות על גבי מעבד האות הייעודי, ה-DSP. המסלול מקנה ידע בסיסי הכרחי למהנדס.ת לעיסוק עתידי במחקר או בפיתוח בתעשיית ההי טק בתחום עיבוד אותות על היבטיו הרבים והמגוונים.
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
סמסטר/מחזור |
|
תורת השערוך1 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
אותות אקראיים ורעש |
8/6 |
7 |
|
למידה עמוקה1 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
באישור מרצה הקורס |
7 |
8 |
|
מבוא לעיבוד ספרתי של אותות |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
אותות ומערכות |
6 |
7/5 |
|
מבוא לעיבוד אותות סטטיסטי |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
אותות אקראיים ורעש; מבוא לעיבוד ספרתי של אותות |
7 |
8/6 |
|
העברה ספרתית של אותות 5 |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
תקשורת ספרתית |
8 |
7 |
|
מעבדה מתקדמת לעיבוד ספרתי של אותות5 |
- |
- |
3 |
3 |
1.5 |
מבוא לעיבוד אותות סטטיסטי |
7 |
8 |
|
עיבוד תמונות |
3 |
- |
1 |
4 |
4 |
אותות אקראיים ורעש; מבוא לעיבוד ספרתי של אותות |
7 |
8/6 |
|
עיבוד וניתוח וידאו |
3 |
- |
1 |
4 |
4 |
עיבוד תמונות |
8 |
7 |
|
מבוא ללמידת מכונה סטטיסטית 2
|
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
אותות אקראיים ורעש |
8/7 |
8/7 |
|
מעבדה מתקדמת בעיבוד תמונות |
- |
- |
3 |
3 |
1.5 |
עיבוד תמונות |
8 |
7 |
|
|
מערכות הדמיה ועיבוד אופטי של נתונים6 |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
אופטיקה קלאסית |
7 |
8 |
מסלול מחשבים |
מסלול זה מקנה ידע מתקדם בחומרה ובתוכנה. שני הקורסים "מבנה המחשב" ו"ארכיטקטורה של מחשבים" עוסקים בחומרה, מרכיבים ספרתיים ועד למחשוב מקבילי. הקורס "מבוא לתכנות מערכות" עוסק בעקרונות של מערכות הפעלה ובמהדרים.
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
סמסטר/מחזור |
|
מבוא לאבטחת |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
הרישום כפוף לאישור מרצה הקורס מס' מקומות מוגבל |
8/6 |
7 |
|
תכנון וניתוח אלגוריתמים1 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבנה נתונים ואלגוריתמים |
7 |
8 |
|
למידה עמוקה1 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
באישור מרצה |
7 |
8 |
|
0512.4009 | אלגוריתמים ברשתות | 3 | 1 | 4 | 4 | תכנון וניתוח אלגוריתמים | |||
מבוא לקודים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
אותות אקראיים |
7 |
8 |
|
עיבוד תמונות |
3 |
- |
1 |
4 |
4 |
אותות אקראיים |
7 |
8/6 |
|
מבוא ללמידת |
3 |
1 |
|
4 |
4 |
אותות אקראיים |
8/7 |
8/7 |
|
מבנה המחשב |
2 |
2 |
- |
4 |
3.5 |
מבני נתונים ואלגוריתמים; מער' לוגיות ספרתיות |
6/5 |
6/5 |
|
מבוא לתכנות |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
מבני נתונים ואלגוריתמים; |
7 |
8/6 |
|
ארכיטקטורה |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
מבנה המחשב |
7 |
8/6 |
|
מבוא לתקשורת |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
מבנה המחשב; |
8 |
7 |
|
מעבדה מתקדמת בארכיטקטורת |
- |
- |
3 |
3 |
1.5 |
מבנה המחשב, |
7 |
8 |
|
מעבדה מתקדמת בתקשורת מחשבים |
- |
1 |
2 |
3 |
1.5 |
מבוא לתקשורת מחשבים או אישור מאחראי מעבדה |
8/7 |
8/7 |
|
מעבדה מתקדמת במבנה המחשב7 |
- |
1 |
3 |
4 |
2 |
מבנה המחשב |
8/7 |
8/7 |
|
מעבדה מתקדמת בשפת C |
|
1 |
3 |
4 |
2 |
תכנותC ; מבני נתונים |
8/7 |
8/7 |
|
מבוא לתכנון מעגלי VLSI |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
מערכות לוגיות ספרתיות; התקנים אלקטרוניים; |
8/6 |
7 |
|
0512.1820 | תכנות 2 – שפת C (קורס ליבה) |
2 | 2 | - | 4 | 3 | תכנות – פייתון | 8/7 | 8/7 |
מסלול בקרה ורובוטיקה |
תחום הבקרה משתרע על מגוון רחב מאד של תחומים תעשייתיים וכמעט בכל תחום שבו יש צורך לבצע החלטות בזמן אמת. לדוגמה: מערכות ייצור, רובוטיקה, כלי טייס, מערכות משולבות מכניקה ואלקטרוניקה, רוב המערכות הדינמיות והמערכות הכימיות. בכל המערכות הנ"ל משולב תהליך בקרה (Feedback). מבנה הקורסים והחומר הנלמד מכשירים את הסטודנט לראיה כוללת אנליטית ומסודרת לניתוח ותכנון בקרה במגוון רחב מאד של תחומים, כולל שימוש בכלי תכנון (תכנה) המתקדמים ביותר הקיימים בעולם.
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
סמסטר/מחזור |
|
מבוא ללמידת מכונה סטטיסטית2 |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
אותות |
7/8 |
7/8 |
|
מעבדת בקרה |
- |
- |
2 |
2 |
1 |
מבוא לתורת הבקרה |
7/6 |
7/8 |
|
מבוא לבקרה ספרתית |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
מבוא לתורת הבקרה |
8/6 |
7 |
|
מבוא לבקרה לינארית מודרנית (קורס ליבה) |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
מבוא לתורת הבקרה; |
8/6 |
7/5 |
|
מערכות משוב שימושיות |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
מבוא לתורת הבקרה |
7 |
8/6 |
|
מעבדה מתקדמת בבקרה |
- |
- |
3 |
3 |
1.5 |
מבוא לבקרה לינארית מודרנית; מערכות משוב שימושיות. |
8/7 |
8/7 |
|
מבוא לרובוטיקה4 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
פיזיקה קלאסית 1; |
7 |
8/7 |
מסלול אנרגיה ואלקטרוניקת הספק |
מסלול זה עוסק במעגלים אלקטרוניים לוויסות הספק, ממירי הספק ממותגים בתדר גבוה להמרת הספק, ac-dc,dc-dc, ו- dc-ac, הן בשיקולי בקרה והן בשיקולים טופולוגיים. בתחום ההינע האלקטרוני, מטפלים בהיבטים מערכתיים של מנועים, עומסים, מגברי הספק להפעלת המנועים. תחום הזרם החזק עוסק בייצור, העברה וחלוקה של הספק חשמלי, בשיקולים טכנו-כלכליים, במערכות הספק למתחים גבוהים ונמוכים, בתנאי תפעול רגילים ובתנאי תפעול תוך תקלות והפרעות.
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
סמסטר/מחזור |
|
0512.3571 | המרת אנרגיה (קורס ליבה) |
3 | 1 | - | 4 | 4 | מעגלים ומערכות ליניאריות סמסטר | 7 | 8/6 |
0512.3572 | מעבדה בהמרת אנרגיה | 2 | 2 | 1 | המרת אנרגיה | ||||
מערכות משוב שימושיות |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
מבוא לתורת הבקרה |
7 |
8/6 |
|
הנע חשמלי של מנועים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
המרת אנרגיה |
7 |
8/6 |
|
ממירים ממותגים בתדר גבוה |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
מבוא למערכות לינאריות; המרת אנרגיה |
8/6 |
7/5 |
|
תפעול מערכות הספק בתנאים א-נורמליים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
בעיות טכנו- כלכליות של מערכות הספק |
7 |
8 |
|
בעיות טכנו-כלכליות |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
המרת אנרגיה |
8/6 |
7 |
|
אלקטרוניקת הספק 16 |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
המרת אנרגיה |
7 |
8/6 |
|
0512.4507 | מבוא לאלקטרוניקת הספק 16 | 3 | 1 | 4 | מעגלים ומערכות לינאריות; המרת אנרגיה | ||||
מעבדה מתקדמת בהמרת אנרגיה |
- |
- |
3 |
3 |
1.5 |
המרת אנרגיה; |
8/7 |
8/7 |
להלן רשימת הקורסים הנדרשים על מנת להירשם בפנקס המהנדסים במדור זרם חזק. כמו כן, ישנה גם דרישה לבצע פרויקט גמר בתחום של זרם חזק:
0512-2525 - שדות אלקטרומגנטיים (הקורס יינתן באנגלית בססמטר ב')
0512-3571 - המרת אנרגיה (הקורס יינתן באנגלית בססמטר א')
0512-3572 - המעבדה להמרת אנרגיה (הקורס יינתן באנגלית בססמטר ב')
0512-3673 - הנע אלקטרוני של מנועים
0512-3674 - בעיות טכנו כלכליות של מערכות הספק
0512-4504 - תפעול מערכות הספק בתנאים א-נורמליים
0512-4503 - ממירים ממותגים בתדר גבוה
0510-7507 - התקני מתח נמוך (ניתן לסירוגין פעם שנה)
0510.7508 - התקני מתח גבוה (ניתן לסירוגין פעם שנה)
*לצורך רישום בפנקס המהנדסים ניתן לקחת קורס אחד מבין שני הקורסים הבאים: 0510.7507 / 0510.7508
**יש לשים לב כי התנאים לקבל רישיון אינם נקבעים ע"י האוניברסיטה כי אם ע"י האחראי על מתן רישיונות במשרד העבודה והם עשויים להשתנות ע"י משרד העבודה, והאוניברסיטה אינה אחראית לכך.
מסלול אלקטרו-אופטיקה |
מערכות אלקטרו-אופטיות ממלאות כיום תפקידים מרכזיים בחישה, אחסון נתונים ותקשורת, כאשר צפויים בעתיד יישומים אחרים בנושא עיבוד אותות. מטרת המסלול היא הקניית מושגים וידע בסיסי בהתקנים ומערכות אלקטרו-אופטיות. המעבדה המתקדמת מאפשרת חשיפה ישירה לחלק ממערכות אלו.
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
סמסטר/מחזור |
|
מבוא ללייזרים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
תמסורת גלים ומערכות מפולגות; פיזיקה קוואנטית ומצב מוצק |
7 |
8/6 |
|
מבוא לתקשורת אופטית |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
תמסורת גלים ומערכות מפולגות; |
8 |
7 |
|
מערכות הדמיה ועיבוד אופטי של נתונים9 |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
אופטיקה קלאסית |
7 |
8 |
|
אופטיקה קלאסית |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
תמסורת גלים ומערכות מפולגות או |
6 |
7 |
|
0512.4670 | נושאים נבחרים באופטיקה מתקדמת | 3 | 3 | - | 4 | 4 | אופטיקה קלאסית | ||
מעבדה מתקדמת באלקטרו-אופטיקה |
- |
- |
3 |
3 |
1.5 |
אופטיקה קלאסית |
8/7 |
8 |
|
התקני מצב מוצק |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
התקנים אלקטרוניים |
8 |
7 |
|
התפשטות ופיזור גלים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
תמסורת גלים ומערכות מפולגות |
7 |
8/6 |
|
אנליזה נומרית |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
תכנות – פייתון; |
8/7 |
8/7 |
מסלול התקנים אלקטרוניים |
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
סמסטר/מחזור |
|
מבוא ללייזרים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
תמסורת גלים ומערכות מפולגות; פיזיקה קוואנטית ומצב מוצק |
7 |
8/6 |
|
טכנולוגיות מיקרו וננו אלקטרוניקה |
3 |
1 |
|
4 |
4 |
התקנים אלקטרוניים |
7 |
8/6 |
|
מבוא למערכות מיקרו – אלקטרוניות מכניות3 |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
פיזיקה קוואנטית ומצב מוצק |
8/6 |
7 |
|
מבוא לתכנון מעגלי VLSI |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
מערכות לוגיות ספרתיות; התקנים אלקטרוניים; מעגלים ספרתיים |
8/6 |
7 |
|
התקני מצב מוצק |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
התקנים אלקטרוניים |
8 |
7/5 |
|
התקנים אלקטרוניים מתקדמים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
התקנים אלקטרוניים |
6 |
7/5 |
|
מעגלים אנלוגיים משולבים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
מעגלים אלקטרוניים אנלוגיים |
7 |
8/6 |
|
מעבדה מתקדמת להתקנים |
- |
- |
3 |
3 |
1.5 |
התקנים אלקטרוניים מתקדמים; תמסורת גלים ומערכות מפולגות |
8/7 |
8/7 |
|
התקני מיקרוגלים אקטיביים |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
תמסורת גלים ומערכות מפולגות; התקנים אלקטרוניים |
8 |
7 |
|
0512.4707 | תכנון מתקדם של מעגלי VLSI | 3 | 1 | 4 | מבוא לתכנון מעגלי VLSI | ||||
0512.4860 | מבוא לאנטנות ומעגלי RF 14 3 |
3 | 1 | 4 |
מסלול אלקטרומגנטיות וקרינה |
גלים אלקטרומגנטיים משמשים להעברת אינפורמציה במערכות שידור-קליטה ובמערכות חישה שונות. מסלול זה עוסק בשיטות אנליזה, תכנון ומימוש של מערכות אלקטרומגנטיות בתדרי רדיו, מיקרוגל וגלים מילימטריים, החל מרמת המקורות, דרך מערכות התמסורת ומעגלי המיקרוגל, הרכיבים והאנטנות, וכלה בהתפשטות הגל ופיזורו ממטרות. המסלול מקנה הכשרה בסיסית למהנדסי מיקרוגל ואנטנות, מיועד גם לאנשי מערכות כגון תקשורת ומכ"ם, ומתאים גם לאנשי אלקטרו-אופטיקה.
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
סמסטר/מחזור |
|
הנדסת מיקרוגלים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
תמסורת גלים ומערכות מפולגות או שדות וגלים אלקטרומגנטיים |
6 |
7 |
|
התקני מיקרוגלים פסיביים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
הנדסת מיקרוגלים |
7 |
8 |
|
התקני מיקרוגלים אקטיביים |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
תמסורת גלים ומערכות מפולגות; התקנים אלקטרוניים |
8 |
7 |
|
0512.4860 | מבוא לאנטנות ומעגלי 143 RF |
3 | 1 | - | 4 | 4 | |||
אנטנות וקרינה 15 |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
תמסורת גלים ומערכות מפולגות |
7 |
8/6 |
|
התפשטות ופיזור גלים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
תמסורת גלים ומערכות מפולגות |
7 |
8/6 |
|
מעבדה מתקדמת למיקרוגלים |
- |
- |
3 |
3 |
1.5 |
הנדסת מיקרוגלים |
8/7 |
8/7 |
|
05092804 |
אנליזה נומרית |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
תכנות – פייתון ; משוואות |
8/7 |
8/7 |
מסלול ביו-אלקטרוניקה |
* מספר המקומות בקורסים של הנדסה ביו-רפואית מוגבל
המסלול פותח בפני התלמיד.ה חלון לעולם הרפואה ומדעי החיים. ההתפתחות הטכנולוגית המרשימה בתחומי המחקר, האבחון והטיפול הרפואיים, מעמידה את המהנדס.ת כחלק בלתי נפרד מפעילויות אלו. המסלול מקיף את הנושאים: הכרת מערכות פיזיולוגיות, מכשור רפואי, עקרונות של מדידות רפואיות ויישומים שונים של טכנולוגיה מתקדמת ברפואה, כמו מערכות הדמאה רפואיות ושימושי לייזר ברפואה. יוצגו גם שיטות עיבוד אות ותמונה אופייניים ליישומים ברפואה, כמו עיבוד אותות של גלי מוח וגלים חשמליים שנוצרים על ידי הלב ומערכות שרירים. המסלול מהווה גם בסיס מצוין למעוניינות.ים בתואר שני בהנדסה ביו-רפואית.
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
סמסטר/מחזור |
|
מעבדה מתקדמת בביו-אלקטרוניקה 10 |
- |
- |
4 |
4 |
3.5 |
ביולוגיה מולקולרית |
7 |
8 |
|
ביולוגיה מולקולרית והנדסה גנטית |
4 |
|
|
4 |
4 |
|
8/6 |
7/5 |
|
|
מבוא ללייזרים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
פיזיקה קוואנטית ומצב מוצק; תמסורת גלים ומערכות מפולגות |
7 |
8/6 |
|
התפשטות גלים ברקמות ביולוגיות |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
מבוא ללייזרים |
7 |
8/6 |
עיבוד תמונות |
3 |
- |
1 |
4 |
4 |
אותות אקראיים ורעש; מבוא לעיבוד ספרתי של אותות |
7 |
8/6 |
|
עיבוד תמונות רפואיות (2) |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
עיבוד תמונות |
8 |
7 |
|
אנטומיה ופיזיולוגיה למהנדסים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
|
6 |
7/5 |
|
מבוא לביופיזיקה והנדסה של התא |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
ביולוגיה מולקולרית והנדסה גנטית |
8 |
7 |
|
אותות חשמליים והולכה חשמלית בתאים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
ביולוגיה מולקולרית והנדסה גנטית |
7 |
8/6 |
|
0512.4138 | ביו-אלקטורניקה וממשק אדם מכונה 3 | 3 | 1 | 4 | 4 |
מסלול חומרים |
חקר חומרים הוא, ככל הנראה, התחום המדעי-טכנולוגי הקדום ביותר. השפעת החומרים על התפתחות האדם באה לידי ביטוי בקריאת תקופות שונות בהיסטוריה על-שם החומרים שאפשרו זאת. פיתוח חומרים חדשים, שיפור תכונותיהם של חומרים קיימים ופיתוח תהליכים חדשים להפקת חומרים, עיבודם וחיבורם הפכו בעשורים האחרונים צוואר בקבוק בפיתוח טכנולוגיות שונות (לדוגמה, מנועי טורבינה לתעופה, מערכות להפקת מגה-אנרגיה, סיבים אופטיים לטלקומוניקציה, רכיבים למיקרו-אלקטרוניקה, וכו'). הצפי הוא, שתפקיד מרכזי זה של תחום החומרים יימשך, תוך השפעה משמעותית על הכלכלה ועל איכות הסביבה. בעידן הננו-טכנולוגיה, לפיתוח חומרים חדשים וטכנולוגיות מזעור יש תפקיד מרכזי. לכן, חברות טכנולוגיה עילית מפנות בעידן המודרני תשומת לב הולכת וגוברת לתחום החומרים.
גם באוניברסיטת תל-אביב, תחום זה מתפתח במהרה, במיוחד בתארים מתקדמים. מטרות מסלול החומרים לחשוף את התלמידים.ות לעולם המרתק של מדע והנדסה של חומרים, ולהקנות להם בסיס ידע טוב יותר ומכנה משותף גדול יותר במידה שיבחרו בעתיד בלימודי תואר שני ושלישי בתוכנית הבין-פקולטית באוניברסיטת תל-אביב.
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
סמסטר/מחזור |
|
כימיה בסיסית להנדסה |
2 |
1 |
- |
3 |
3 |
-- |
7 |
8 |
|
פיזיקה מתקדמת של מוליכים למחצה |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
התקנים אלקטרונים |
8 |
7 |
|
מבוא למדע והנדסת חומרים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
כימיה בסיסית להנדסה |
8 |
7 |
|
פיזיקה של חומרים |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
מוליכים למחצה |
7 |
8 |
|
מבוא למדע חישוב בחומרים |
3 |
2 |
- |
5 |
4.5 |
מבוא למדע והנדסת חומרים |
8 |
7 |
|
חומרים מגנטיים |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
פיזיקה 2; פיזיקה של חומרים |
7 |
8 |
|
חומרים חכמים |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבוא למדע והנדסת חומרים |
8 |
7 |
|
מיקרוסקופית אלקטרונים סורקים |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
-- |
8 |
7 |
2.הקורס יינתן באנגלית בסמסטר ב'
5.תלמידות.ים ממחזור אביב, שרוצות.ים ללמוד את "העברה ספרתית של אותות", או את "מעבדה מתקדמת לעיבוד ספרתי של אותות", צריכות.ים ללמוד את "מבוא לעיבוד ספרתי של אותות" בסמסטר 5
6.תלמידות.ים ממחזור אביב, שרוצות.ים ללמוד את הקורס "מערכות הדמיה ועיבוד אופטי של נתונים" יכולים.ות ללמוד את הקורס במקביל עם הקורס "אופטיקה קלאסית" באישור המרצה
7.תלמידות.ים ממחזור אביב שמעוניינות.ים ללמוד את "מבוא לתקשורת מחשבים", או את "מעבדה מתקדמת בארכיטקטורת מחשבים", או את "מעבדה מתקדמת במבנה המחשב", צריכות.ים ללמוד את "מבנה המחשב" בסמסטר 5. שתי המעבדות
(ארכיטקטורת מחשבים ומבנה המחשב) נחשבות כמעבדה מתקדמת במסלול ומספיק לבחור באחת מהן. ניתן לבחור בשתיהן לצורך השלמת מכסת שעות לתואר
8.מעבדה להשלמת שעות וקדם למעבדה המתקדמת בבקרה
9.תלמידות.ים ממחזור אביב, שרוצות.ים ללמוד את הקורס "מערכות הדמיה ועיבוד אופטי של נתונים", יכולות.ים ללמוד את הקורס במקביל עם הקורס "אופטיקה קלאסית" באישור המרצה
10.מספר המקומות בקורסים של הנדסה ביו-רפואית מוגבל
11.קורס יינתן באנגלית בסמסטר א'
12.הקורסים מבנה המחשב 0512.4400 ו- מבוא למבנה המחשב ומערכות הפעלה 0512.4495 הם קורסים חופפים. לפיכך, מי שבחר ללמוד אחד מהם אינו.ה יכול.ה ללמוד את השני.
13.הקורסים מבנה המחשב 0512.4402 ו- מבוא למבנה המחשב ומערכות הפעלה 0512.4495 הם קורסים חופפים. לפיכך, מי שבחר ללמוד אחד מהםאינו.ה יכול.ה ללמוד את השני.
14.הקורסים מבוא לאנטנות ומעגליRF 0512.4860 ו- הנדסת מיקרוגלים 0512.4800 או אנטנות וקרינה 0512.4861 הם קורסים חופפים. לפיכך, מי שבחר.ה ללמוד אחד מהם אינו.ה יכול.ה ללמוד את השני.
15.הקורסים מבוא לאנטנות ומעגליRF 0512.4860 ו- אנטנות וקרינה 0512.4861 הם קורסים חופפים. לפיכך, מי שבחר ללמוד אחד מהם אינו.ה יכול.ה ללמוד את השני.
16.הקורסים מבוא לאלקטרוניקת הספק 0512.4506 ו- אלקטרוניקת הספק 0512.4507 הם קורסים חופפים. לפיכך, מי שבחר ללמוד אחד מהם אינו.ה יכול.ה ללמוד את השני.
17.הקורסים מבוא לאלקטרוניקת הספק 0512.4503 ו- אלקטרוניקת הספק 0512.4507 הם קורסים חופפים. לפיכך, מי שבחר.ה ללמוד אחד מהם אינו.ה יכול.ה ללמוד את השני.