מגדל אור – האור לאנשים שאינם רואים

מרכז המסייע לקידומם של אנשים עם לקויות ראייה או עיוורון לקראת תפקוד עצמאי ושילוב בתעסוקה.

24 דצמבר 2019

מגדל אור הוא מרכז רב-שירותי, חלק מעמותת יעדים לצפון, מיסודה של קרן רש"י. המרכז המסייע לקידומם של אנשים עם לקויות ראייה או עיוורון לקראת תפקוד עצמאי ושילוב בתעסוקה. החזון של המרכז הוא שכל אדם עם עיוורון או לקות ראייה יצליח לממש את הפוטנציאל הגלום בו כאדם.

המרכז מחזיק מפעל המספק מסגרת תעסוקתית וחברתית למשתקמים אשר מקבלים תשלום לפי כישוריהם והספק עבודתם. במפעל כ-120 עובדים מאזור חיפה והקריות, רובם בגילאי 55 ומעלה.

בין לקוחותיו אפשר למנות חברות אלקטרוניקה וביניהן פלקסטרוניקס,  ,PCBא.ל אלקטרוניקה ועוד. המפעל מוסמך לתקן ISO9001 בתחומי הייצור להם הוא מספק שירות.

"יש לי למה לקום בבוקר, אני קמה, מתלבשת ובאה לעבודה להשתחרר ממחשבות אחרות", אומרת מולו רדה, עיוורת מלידה העובדת במפעל המקדם של מגדל אור, "בסוף היום אני יוצאת בהרגשה שעשיתי משהו משמעותי".

מולו עובדת שנתיים במחלקת ההרכבות במפעל, סוגי ההרכבות משתנים וכרגע היא עובדת על פיות מים לברזים. ישנם כ-120 עובדים נוספים במפעל עם עיוורון או לקות ראייה או מגבלה אחרת, שכמו מולו, לא הצליחו להשתלב בתעסוקה בשוק הפתוח, ומצאו בית במפעל המקדם של "מגדל אור" בקרית חיים. המפעל נתמך על ידי משרד הרווחה, אך מתפקד כעסק לכל דבר ועניין.

בנוסף נפתחה במרכז חממה טכנולוגית שמטרתה להנגיש לאוכלוסיית האנשים עם עיוורון או לקות ראייה טכנולוגיות חדשות וקיימות לשיפור איכות החיים. לצורך כך מיזם החממה מתמקד בגיוס מפתחים, בעלי טכנולוגיות וגורמים מממנים. 

בין מגוון התכניות של מגדל אור ניתן למצוא דירות מכינה לחיים עצמאיים בקהילה, תכנית בחירה קריירה, אימון לתעסוקה ומציאת עבודה, תכנית מנטורים לתעסוקה ועוד.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>