קול קורא - מענקי מחקר לחדשנות בתחום התחבורה החכמה

TAU

מכון שלמה שמלצר לתחבורה חכמה באוניברסיטת תל אביב שם לו למטרה לקדם מחקר יישומי ולעודד שיתופי פעולה עם התעשייה בעולם התחבורה החכמה. אנו מזמינים חוקרים, העוסקים בפיתוח כלים וידע הנדרשים לקידום תחום זה, להגיש בקשה למענק מחקר בשווי של עד 40,000 ש"ח לתקופה של שנה (לא תהיה תקורה). המענק מיועד למימון מלגות, תמיכה מחקרית ורכש ציוד, לא ניתן לממן באמצעות המענק נסיעות לחו"ל. (בכפוף לכללי הענקת המלגות באונ' ת"א).

מי זכאי להשתתף?

חוקרים באוניברסיטת תל אביב. 

מתי ואיפה נרשמים?

ניתן להגיש הצעות עד תאריך 1/12/2019 למייל  ilito@tauex.tau.ac.il, החלטה תתקבל ותתפרסם במהלך ינואר 2020.

מה הנושא?

תחום התחבורה עובר שינויים מהפכניים. קול קורא זה שם דגש על מחקרים יישומיים המתמודדים עם אתגרים תחבורתיים, הכוללים בין השאר, יישום טכנולוגיות חדשניות, הגברת נגישות למגוון אמצעי תחבורה והתייעלות מערכות התחבורה. עולם התחבורה החכמה כולל מספר תחומים ודיסיפלינות בהם: כלי רכב חשמליים ואוטונומיים, קישוריות בין כלי הרכב, משתמשי הדרך והתשתיות (דרך עירונית / בינעירונית, רמזורים, חניה וכו'), ממשקים (אופן השימוש באמצעי התחבורה השונים) ויישומים מבוססי מקום. ישקלו הצעות מחקר בנושאים מגוונים הלוקחים בחשבון היבטים הנדסיים, התנהגותיים, כלכליים ועוד, בתחומי מחקר כגון:

  • ניידות כשירות (MaaS), תחבורה שיתופית, תחבורה ציבורית גמישה ואדפטיבית
  • לוגיסטיקה עירונית
  • מיקרו-מוביליטי (ממונע ולא ממונע)
  • חישה ועיבוד מידע לתחבורה חכמה
  • סביבת נהג / נוסע / הולכי רגל

המחקר יתבסס על מתודולוגיות מתחומים כמו מדעי הנתונים, בינה מלאכותית, למידת מכונה, חקר ביצועים וניתוח גורמי אנוש.

בימים אלו מוקמת בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב בשת"פ עם התעשייה האווירית, תשתית מחקרית של רכב אוטונומי. פלטפורמה זו לכשתהיה מוכנה תעמוד לרשות החוקרים ע"פ הצורך.

 

 

 

מה נדרש להגיש? (קובץ word או PDF, יש להקפיד על התייחסות לכל הסעיפים)

  • קורות חיים אקדמיים של המגיש/ה - שם מלא, פקולטה / מחלקה, פרסומים.
  • תקציר (עד 2000 מילים), כולל:
    • כותרת המתארת את נושא המחקר.
    • רקע מדעי - תיאור הבעיה, מטרות ויעדים.
    • שיטה - תיאור הפתרון המוצע (מידת החדשנות, תרומה לעולם התחבורה החכמה) והמתודולוגיות, פוטנציאל שיתוף פעולה עם התעשיה.
    • תוצאות ראשוניות (יתרון) - מידת הישימות (היתכנות / מימוש).
    • תקציב - פירוט מקורות מימון נוספים לפרוייקט, במידה ויש.

 

** הזוכים במענק יתבקשו לקחת חלק פעיל בכנסים וימי עיון של המכון ולאזכר את המכון בכל מאמר ופירסום רלוונטי

** קבלת המענק לא תמנע השתתפות בקולות קוראים עתידיים של המכון

בכל שאלה הנכם מוזמנים לפנות למנהלת מכון שלמה שמלצר לתחבורה חכמה, ד"ר עלית אופנהיים

טלפון 054-4221109 | מייל ilito@tauex.tau.ac.il

 

מכון שלמה שמלצר הוקם בסיוע תרומת משפחת שמלצר להנצחת זכרו של שלמה שמלצר ז"ל, שהיה אחד היזמים הבולטים והמשפיעים בתחום הרכב בישראל, איש חזון שהצטיין בראיית העתיד ובזיהוי מגמות חדשנות בשוק, אוהב המדינה והארץ.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>