דיוק של סנטימטרים ספורים

סטודנטים להנדסת חשמל מנסים להפוך רכב לאוטונומי בעזרת חיישנים מסוגים שונים

24 מרץ 2022

כמידי שבוע יוצאים הסטודנטים.יות מהמעבדה הניידת להוראה ולמחקר בתחום הרכב האוטונומי של הפקולטה להנדסה לנסיעות מבחן וניסויים.

 

השבוע מור גולדברג ופיליפ דולב, סטודנטים שנה ד' להנדסת חשמל יצאו לנסיעת מבחן במסגרת הפרויקט שלהם וביצעו ניסויי שמטרתו להפוך את הרכב לאוטונומי בעזרת חיישנים מסוגים שונים כדוגמת GPS  המספק דיוק של מטרים ספורים.

 

על מנת לשפר את הדיוק ולאפשר אוטומטיזציה טובה ואמינה יותר, הקימו הסטודנטים תחנת בסיס בקרבת האוניברסיטה שתשלח הודעות תיקון - Real Time Kinematics. טכנולוגיה זו תשפר את דיוק המיקום של הרכב לסנטימטרים בודדים.

 

"בניסוי, נבצע כיול ראשוני של האנטנות, ומערכת - inertial navigation system ברכב ונוודא כי מיקום הרכב שיתקבל מה- GPS תואם את המציאות. בהמשך, ניסע במסלול ידוע מראש, נחלץ את נתוני מיקום הרכב בזמן אמת, נציג את מסלול הנסיעה על גבי מפה וננתח את הנתונים" מסבירה מור.

 

המעבדה הניידת להוראה ולמחקר בתחום הרכב האוטונומי היא יוזמה משותפת של הפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב, התעשייה האווירית לישראל ובסיועם של מכון שלמה שמלצר לתחבורה חכמה והמנהלת לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה. המעבדה כוללת רכב נוסעים שעליו מותקנות המערכות שבעזרתן יהיה ניתן להפוך את הרכב לאוטונומי. מטרת המעבדה היא שילובם של סטודנטים וסטודנטיות להנדסה בתחום הרכב האוטונומי. הפעילות במעבדה מלווה על ידי מהנדסים מומחים ברובוטיקה ומערכות אוטונומיות מטעם התעשייה האווירית לישראל ובראשם עומד פרופ' בן ציון בוברובסקי, אחראי אקדמי בפרויקט מבית הספר להנדסת חשמלרועי רייך - מהנדס המעבדה, בוגר תואר ראשון ושני בהנדסת חשמל באוניברסיטת תל אביב.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>