מדפיסים את העתיד בפקולטה להנדסה

הפקולטה להנדסה באוניברסיטת ת"א מביאה טכנולוגייה חדשנית ופורצת דרך תוך שיתוף פעולה הדוק עם מערכת הביטחון – חייל האוויר הישראלי

11 מאי 2017
מדפיסים את העתיד בפקולטה להנדסה
נציגי המערך הטכני, משרד הביטחון והאקדמיה ובראשות ראש להק הציוד ונשיא אוניברסיטת תל-אביב

מדפיסים את העתיד

הפקולטה להנדסה באוניברסיטת ת"א מביאה טכנולוגייה ייחודית מסוגה בישראל להדפסת מתכות, חומרים קרמיים וחומרים מרוכבים תוך שיתוף פעולה הדוק עם מערכת הביטחון.

 

פרוייקט 'מרבד' יוצא לדרך

לאחרונה, מערכת הביטחון השיקה את מיזם 'מרבד' – מרכז ריבוד בטכנולוגיית Directed Energy Deposition. מדובר בשיתוף פעולה ייחודי בין צה"ל, מפא"ת ואוניברסיטת ת"א. פרופסור נעם אליעז, מייסד המחלקה למדע והנדסה של חומרים בפקולטה להנדסה, מוביל את המיזם ואת הקמת המרכז האוניברסיטאי למחקר ופיתוח בהדפסה בתלת-מימד, המוביל מסוגו בישראל. ארוע ההשקה נערך לאחרונה בלשכת ראש להק הציוד של חיל-האוויר, בהשתתפות נשיא אוניברסיטת ת"א, הפרופסור יוסף קלפטר, שאמר: "לאקדמיה יש תדמית של מגדל שן - אך אנו כלל לא חיים בבועה, אלא מקיימים שיתוף פעולה עם מערכת הביטחון, עם התעשייה ועם גופים אחרים. שני הצדדים מופרים כתוצאה ממציאת שביל הזהב, ויש לנו מחויבות לכיוון הזה".

 

מה נדפיס במעבדה?

המדפסת תאפשר הדפסה של פריטים העשויים ממתכות, סגסוגות, חומרים קרמיים, חומרים מרוכבים וחומרים מדורגי הרכב ומבנה. בנוסף, היא תאפשר יישום ציפויים על פריטים קיימים ותיקון ושיפור פונקציונלי של פריטים קיימים. פריטים שיודפסו באוניברסיטת ת"א יורכבו, בין היתר, על מטוסי החייל.

 

הרבה יותר מלחיצה על כפתור

פרופסור אליעז הסביר באירוע ההשקה את חשיבותו של מחקר מדעי איכותי לפיתוח הטכנולוגיה ויישומיה והודה לזרועות הביטחון על האמון שנתנו באוניברסיטת ת"א, השותף האקדמי היחיד במיזם. כן ציין את החשיבות שהמחלקה הצעירה בראשה הוא עומד רואה בשיתוף פעולה עם התעשייה ועם מערכת הביטחון ובהובלת תחומים קריטיים לעתידה של מדינת ישראל, חלקם, לצערו, הולכים ונעלמים מהאקדמיה.

 

לקריאה נוספת: http://m.iaf.org.il/2392-49232-he/IAF.aspx

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>