מדעים דיגיטליים להיי-טק - מצטיינים בהוראה

חברת וחברי הסגל הבכיר של התוכנית נבחרו למצטיינים לשנת תשפ"ג

הם משלנו!


ברכות לשני חברי וחברת הסגל שלנו במדעים דיגיטליים להיי-טק שזכו בפרסי הצטיינות בהוראה לשנת תשפ"ג, ובראשם ד"ר יונתן אוסטרומצקי, שזכה לתואר מצטיין רקטור בהוראה.

ראש התוכנית פרופ' רן גלעד-בכרך והמרצה הבכירה שלנו ד"ר לודה מרקוס-אפשטיין נבחרו לרשימת המאה של מצטיינות ומצטייני הוראה באוניברסיטת תל אביב לשנת הלימודים הקודמת.

תוכנית מדעים דיגיטליים להיי-טק שנפתחה במטרה להכשיר סטודנטים וסטודנטיות בעלי נתונים אישיים גבוהים לטובת תעשיית ההיי-טק, משלבת מרצים ומרצות איכותיים מהאקדמיה ומהתעשייה, על מנת להביא בעיות אמיתיות ופתרונות איכותיים – תיאורטיים ופרקטיים.

 

הכירו את מצטייני ומצטיינת סגל התוכנית:

פרופסור רן גלעד-בכרך, ראש התוכנית מדעים דיגיטליים להיי-טק, מרצה וחוקר במחלקה להנדסה ביו-רפואית; ד"ר יונתן אוסטרומצקי, ראש המגמה למדעים דיגיטליים להיי-טק, מרצה בקורסים שונים בתוכנית וחוקר בביה״ס להנדסת חשמל; ד"ר לודה מרקוס-אפשטיין, מלמדת קורסי מתמטיקה שונים בתוכנית ובפקולטה, ומצטיינת רקטור בהוראה בשנת תשפ"ב.

 

"קיבלתי בקורס מבוא להסתברות וסטטיסטיקה 60"

ראש התוכנית פרופסור גלעד-בכרך מספר כי ההוראה מבחינתו היא ערך עליון במדעים דיגיטליים להיי-טק, לצד איכות התוכן והיחס לתלמידים ולסגל. "אנחנו כל הזמן שואפים להשתפר בגורמים אלו", הוא מדגיש.


ד"ר אוסטרומצקי משתף: "כשהייתי כאן סטודנט להנדסת חשמל, קיבלתי בקורס מבוא להסתברות וסטטיסטיקה 60. אני חושב על הסיטואציה הזאת בכל פעם כשאני מעביר הרצאה. גם היום - בקורס מבוא להסתברות - אני נכנס לכיתה בהלך המחשבה של סטודנט, לא של מרצה. אני לא חושב על 'איך אני מלמד', אלא על 'איך אני מבין'".

 

העניין בהוראה מגיע מהבית?

באופן מעניין גם ד"ר מרקוס-אפשטיין וגם פרופ' גלעד-בכרך גדלו במשפחות של מורים ומרצים. "הוראה תמיד היתה דבר קסום ומעורך מאוד", מספרת ד"ר מרקוס-אפשטיין. "תמיד חלמתי ללמד. מרצה צריך להיות גם ידען וגם קוסם. זו אחריות גדולה וגם אתגר קוגניטיבי ורגשי. מהו סוד ההצלחה בהוראה? רבים הם הסודות, אבל אין הוראה מצוינת בלי הרצון להעביר ידע, בלי אכפתיות כלפי הסטודנטים ובלי מעורבות רגשית".

שלושתם מסכימים פה אחד כי "ההוראה היא לא עבודה, אלא שליחות". "זה נשמע אולי קצת קלישאתי", מוסיף ד"ר אוסטרומצקי, "אבל קשה לתאר את הוראה בדרך אחרת. בתור מרצה חשוב לי שהסטודנטים והסטודנטיות יבינו, אבל באמת יבינו, את הנושאים שאנחנו מלמדים בשיעורים. זו הזדמנות שלנו להשפיע על דור העתיד ולקדם אותו".

 

מה הערך המוסף שיש בהוראה לדעתך?

ד"ר מרקוס-אפשטיין: "בעיניי מטרת ההוראה היא הרבה מעבר ללמד אוסף מושגים חדשים. דרך ההוראה אפשר לעצב את חשיבת הסטודנטים, להשפיע על התודעה, להקנות כלים לחשיבה יצירתית שישמשו אותם בחיים המקצועיים בהמשך דרכם. כידוע, מורה טוב מסביר, מורה מצוין מדגים, מורה מעולה מעורר השראה. בעניין זוהי מטרת העל של ההוראה: לעורר השראה".

ד"ר אוסטרומצקי: "לא רק לעורר עניין וסקרנות מעבר להרצאה, אלא ממש ״להוסיף״ סקרנות לתחום למרקם התכונות של אופי הסטודנטים והסטודנטיות. כאשר הסטודנטים והסטודנטיות מתחילים לשאול שאלות עמוקות, ולפעמים אפילו מתקילים אותי בשאלה שאין לי את התשובה אליה באופן מידי, אני יודע שאנחנו בכיוון טוב".

 

אז שוב, ברכות חמות לראש התוכנית והמרצים המצוינים שלנו על ההכרה המגיעה לכם. תודה על העבודה הקשה, האכפתיות לסביבה שלכם והמסירות לסטודנטיות ולסטודנטים שלנו. אין ספק שמדעים דיגיטליים להיי-טק לא הייתה נראית אותו הדבר בלעדיכם.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>