מאחדים כוחות לפתור את משבר המים

אוניברסיטת תל-אביב ומקסיקו מאחדים כוחות כדי להקים מכון מים, למחקר בסוגיות מים גלובליות

24 יוני 2015

על פי ד"ר דוד קורנפלד פדרמן, ממקסיקו, שהינו מומחה בולט  בתחום המים הבינלאומיים, מים הינם הבסיס לשגשוג, לבריאות האדם ולאיכות החיים. לאחרונה, קיבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת תל אביב ושותפות במכון המים החדש שהושק לאחרונה, באוניברסיטת תל אביב. היות ובעולם, ל- 1.4 מליארד אנשים, אין גישה למים ראויים לשתייה ובעשור הבא, המחסור והזיהום יחמירו סוגיה זו, זאת עקב, המשך הגידול המואץ של אוכלוסיית העולם. מכון המים, שהינו יוזמה משותפת בין אוניברסיטת תל אביב ומקסיקו, יתמודד עם בעיות מים אלה, כמו גם ניהול מים, באמצעות גישה אקדמית רב תחומית.

 בחנוכת המכון, נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' יוסף קלפטר, אמר כי, "הטקס היום, מהווה שער לעידן חדש של מחקר מים מתקדם ולהרחבת שיתוף הפעולה המדעי הבינלאומי ישראל-מקסיקו. אני רוצה להדגיש כמה גאה האוניברסיטה, לקחת חלק גדול יותר, ביצוא המומחיות הישראלית, בתחום המים, בחו"ל. "

פיתוח מכון המים

דר' הדס ממןבמהלך תשע השנים האחרונות,  חוקרים מאוניברסיטת תל-אביב,  בראשותם פרופ 'דרור אבישר מהמעבדה להידרוכימיה, Hydrochemistry Laboratory, הפקולטה למדעי הרוח ע"ש לסטר וסאלי אנטין,  וד"ר הדס ממן מהמעבדה לטכנולוגיות מים, Water-Tech Laboratory, הפקולטה להנדסה, ע"ש איבי ואלדר פליישמן,  עובדים בכדי להרחיב את ההיקף של מחקר המים באוניברסיטה. 

תחת הנחייתם, המכון לחקר המים, יספק מימון למחקר משותף וסדנאות בנושאים של מחזור מים מזוהמים או שאינם ראויים לשתייה למי שתיה, התפלה, טיפול בשפכים וטיפול במי שתייה. בטקס, פרופ' אבישר, אמר, "ייתכן שיש לנו מחסור במשאבי מים, מאידך, יש באמצעותינו את המוחות והטכנולוגיה שיאפשרו להבאת פתרונות."

 

 

ד"ר הדס ממן

 

 

 

 

 

 

 

 

סוגייה חשובה לעתיד

ד"ר קורנפלד פדרמן דיבר על הצורך לחנך את הדור הבא, באופן ההתנהלות והשימוש במים, ולעודד מחקרים טכנולוגיים ומדעיים, זאת על מנת, לשפר את המודלים לניהול מים ברחבי העולם. הוא הדגיש ש "הבעיה של מים היא לא הנפח או כמות המים, אלא ניהול יעיל שלהם". ד"ר קורנפלד פדרמן ציין את מעמדה  של ישראל בעולם כמומחית בתחום המים ואמר שהוא רואה את אוניברסיטת תל אביב כמקום אידיאלי להקמת מכון מים חדש. דבר,שלא רק יסייע למקסיקו בהתמודדות עם סוגיות המים שלה, אלא גם יספק פתרונות פוטנציאליים לבעיות המים בעולם.

 

השגריר יונתן פלד, ושגריר בניטו אנדיון. תמונה: ישראל סאן

מר ג'יימי מורו טרויס, נשיא אגודת הידידים של מכסיקו, באוניברסיטת תל אביב , אמר, "זה היה נהדר להיות חלק מהצוות של פרופ' קלפטר, עמוס אלעד, סגן הנשיא לפיתוח משאבים, פרופ' אבישר וד"ר קורנפלד פדרמן במימוש יוזמה זו. אכן, מים, הינם אחת הסוגיות  החשובות ביותר, של הדור הבא. "

הטקס הסתיים בחזון של מכון המים, שהוצג על ידי ד"ר ממן. היא אמרה, "עם יוזמה חדשה זו ,אנו מאמינים שישראל יכולה לקחת את מקומה הראוי ,כמנהיגה בינלאומית ביצירת מחקר חדש, ידע וחדשנות בתחום".

כמו כן, בטקס נכח גם שגריר מקסיקו בישראל, הנכנס, בניטו  אנדיון,  שגריר ישראל במקסיקו, יונתן פלד; וחברים באגודת הידידים המקסיקנים, של אוניברסיטת תל אביב; כמו גם שלושה מועמדים לתואר דוקטור ועמיתת מחקר בתחום מחקר המים, מבית הספר להנדסה מכאנית, תכית להנדסת סביבה, שהציגו את מחקרם בתחום.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>