המגמה למדע והנדסה של חומרים
המגמה למדע והנדסה של חומרים
תכנית לימודים לתואר כפול במדע והנדסה של חומרים ובכימיה
תכנית הלימודים לתואר ראשון כפול (שתי תעודות) במדע והנדסה של חומרים ובכימיה משותפת למחלקה למדע והנדסה של חומרים ולבית-הספר לכימיה.
התכנית מיועדת להכשיר מהנדסים וחוקרים בעלי יסודות חזקים הן במדע בסיסי והן בטכנולוגיה, עם יישומיות וראיה מערכתית רחבה, הנדרשת בעולם הטכנולוגי המודרני.
התכנית תקנה לסטודנטים בסיס ידע במדעים מדויקים בכלל ובכימיה בפרט, בשילוב הבנה מוצקה של הקשר בין שיטות ההכנה, המבנה (מרמת המוצר המאקרוסקופי ועד הרמה האטומית), התכונות (מכאניות, חשמליות, אופטיות, מגנטיות, ביולוגיות, וכו') והיישומים של חומרים. התכנית מביאה לידי ביטוי את המגמה בעולם לרב-תחומיות ותקנה לבוגרי התכנית באוניברסיטת תל-אביב יתרון יחסי הן במו"פ והן בתעשייה. בוגרי התכנית יהיו בעלי ידע רב-תחומי, המשלב מדעים מדויקים (כימיה, פיזיקה ומתמטיקה) עם הנדסה (בעיקר – חשמל, מכאנית, ביו-רפואית וכימית), וגם ביולוגיה. כמו כן, שילוב זה יפתח בפניהם אפשרויות נוספות ללימודי המשך באקדמיה.
מבנה תכנית הלימודים:
השנתיים הראשונות של התואר מתמקדות בקורסי כימיה, מתמטיקה ופיזיקה ובקורסי בסיס בהנדסה.
בשנים השלישית והרביעית הדגש הוא על קורסים במדע והנדסה של חומרים ובכימיה. על-מנת לאפשר לבוגרים להשתלב בהצלחה גם במו"פ בתחומי הכימיה, הן באקדמיה והן בתעשייה, התכנית כוללת את כל קורסי החובה (מתחום הכימיה) בתכנית הלימודים הרגילה בביה"ס לכימיה. תכנית הלימודים כוללת קורסי חובה ובחירה, כולל מעבדות, במגוון נושאים כגון הקשר בין מבנה לתכונות של חומרים, קוונטים וקשר כימי, קינטיקה ותרמודינמיקה של מערכות כימיות, מעברי פאזות, פני שטח ומשטחי ביניים, כימיה אורגנית, תכונות פיזיקליות וכימיות של חומרים, תכונות מכאניות של חומרים, ספקטרוסקופיה ושיטות אפיון, מתכות וחומרים אל-מתכתיים, חומרים מרוכבים, חומרים חכמים, מידול ותכן חומרים באמצעות מחשב, שיטות אפיון, תהליכי ייצור, הגנת חומרים מפני הסביבה וחקר כשל, חומרים והתקנים אלקטרוניים, חומרים לאגירת ולהמרת אנרגיה, ביו-חומרים, מערכות מיקרו-אלקטרו-מכאניות, וכיו"ב. הואיל ומעבדות הוראה הן כלי חשוב בהכשרת מדענים ומהנדסים מצוינים גם יחד, נבנתה תכנית לימודים הכוללת מגוון רחב של מעבדות מתקדמות, המצוידות במכשור חדיש.
הסמסטר התשיעי מוקדש לביצוע פרויקט גמר בהנחיית חברי סגל מהמחלקה למדע והנדסה של חומרים ו/או מביה"ס לכימיה. אפשרי, ואפילו מומלץ, שיתוף פעולה עם התעשייה (כולל ביצוע הפרויקט בה, בהנחיה משותפת עם נציג מטעמה). סטודנטים מצטיינים יוכלו לבצע את פרויקט הגמר החל מחופשת הקיץ שלאחר שנת הלימודים השלישית ו/או לפרוש אותו על סמסטרים 7 ו‑8, כך שיתאפשר להם להשלים את התואר הכפול בארבע שנים (8 סמסטרים). מטרת הפרויקט להעמיק את הידע בנושא המעניין את הסטודנט, לחשוף אותו לשיטות מחקר מתקדמות ו/או לתעשייה רלבנטית, ולתת לו כלים לחשיבה יצירתית, יזמות ועבודה עצמאית. לאור חשיבות פרויקט הגמר בהכשרה המעשית של הסטודנטים, הוקצו לו 12 ש"ס, יותר מהמקובל בתכניות דומות אחרות.
התכנית תקנה יסודות מוצקים להמשך מחקר, הן בתארים מתקדמים באקדמיה והן במחקר ופיתוח בתעשייה. בוגרי התכנית יוכלו להמשיך ללימודי תארים מתקדמים הן בהנדסה והן בבית-הספר לכימיה.
הידע והכלים שיירכשו בתואר זה:
- יסודות מוצקים בכימיה, פיזיקה ומתמטיקה ויישומם בפתרון בעיות הנדסיות.
- יכולת תכנון, ביצוע וניתוח תוצאות ניסויים.
- הבנת שיקולים שונים בבחירת חומרים ותהליכים בתעשיות שונות (כלכליים, מחזור והשפעה על הסביבה, יכולת ייצור בטכנולוגיות שונות, זמינות חומרי גלם, שיקולים אסטרטגיים, אורך חיים ומנגנוני כשל, וכו').
- הבנת הקשר בין שיטות ההכנה של חומרים לבין מבנה החומר הנגזר מהן, תכונות החומר, ויישומיו.
- הכוונה לעבודה בצוות.
- יכולת זיהוי בעיות הנדסיות ופתרונן.
- יכולת להציג היטב נושאים מדעיים והנדסיים, הן בכתב והן בעל-פה.
- חשיבה מקורית, יצירתית ויזמות.
- מוכנות לשאת בתפקידי מנהיגות מקצועית בתחום החומרים.
כדי לזכות בתואר בוגר אוניברסיטה (B.Sc.) בתכנית במדע והנדסה של חומרים ותואר בוגר אוניברסיטה בכימיה, על הסטודנט למלא את הדרישות הבאות:
- לעמוד בכל הדרישות האקדמיות – אוניברסיטאיות ופקולטיות – שנקבעו כתנאי לקבלת התואר בוגר, על-פי תכנית הלימודים של התכנית ומכסת שעות של 253 ש"ס (נגזרת מהנחיות המועצה להשכלה גבוהה להכרה בתואר כפול), מתוכן 205-208 ש"ס קורסי חובה, 32-35 ש"ס קורסי בחירה, 4 ש"ס קורסי בחירה מתכנית "כלים שלובים", ו- 9 ש"ס שיבחרו ע"י הסטודנט מבין: קורסי בחירה נוספים, חניכה אישית, סמינריונים בקריאה מודרכת, קורסי מפגשי מדע וטכנולוגיה (ביקורים במעבדות מחקר ובתעשייה, והשתתפות בסמינרים מקצועיים).
- כל הציונים בקורסים הנדרשים חייבים להיות בציון "עובר" לפחות.
- הממוצע המשוקלל של כל המקצועות הנלמדים חייב להיות 70 לפחות.
- לא ניתן לשפר ציון לאחר קבלת אישור זכאות לתואר.
* הענקת התואר מותנית באישור המל"ג
תכנית לימודים לתואר כפול במדע והנדסה של חומרים ובכימיה
תוכנית לימודים
קורסי חובה
סמסטר 1
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
פיזיקה 1 |
4 |
2 |
- |
6 |
5 |
|
|
חדו"א 1ב' |
4 |
2 |
- |
6 |
5 |
|
|
מבוא מתמטי 1 לתכנית חומרים-כימיה |
4 |
2 |
- |
6 |
5 |
|
|
כימיה כללית 1 |
5 |
2 |
- |
7 |
7 |
|
|
כימיה כללית 2 |
3 |
2 |
- |
5 |
4 |
|
|
אופקים בהנדסת חומרים |
1 |
- |
- |
1 |
0.5 |
|
|
|
סה"כ |
21 |
10 |
- |
31 |
26.5 |
|
סמסטר 2
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
פיזיקה 2 |
4 |
2 |
- |
6 |
5 |
פיזיקה 1 |
|
מעבדה בפיזיקה |
- |
- |
2 |
2 |
2 |
|
|
מבוא מתמטי 2 לתכנית חומרים-כימיה |
4 |
2 |
- |
6 |
5 |
מבוא מתמטי 1 לתכנית חומרים-כימיה |
|
מעבדה בכימיה 1 |
- |
- |
7 |
7 |
7 |
כימיה כללית 1, 2; קינטיקה במקביל |
|
מבוא לכימיה אורגנית |
2 |
1 |
- |
3 |
3 |
כימיה כללית 1 |
|
קינטיקה |
2 |
1 |
- |
3 |
3 |
כימיה כללית 1, 2, חדו"א 1 ב' |
|
|
סה"כ |
12 |
6 |
9 |
27 |
25 |
|
סמסטר 3
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
מבוא להסתברות וסטטיסטיקה |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
מבוא מתמטי 1 לתכנית חומרים-כימיה |
|
מבוא למדע והנדסת חומרים |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
כימיה כללית 1, 2 |
|
שיטות מתמטיות |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
מבוא מתמטי 1+2 לתכנית חומרים-כימיה |
|
מבוא למדע והנדסת חומרים - מעבדה |
- |
- |
1 |
1 |
0.5 |
במקביל: מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
מבוא לגלים |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
פיזיקה 2 |
|
תרמודינמיקה |
4 |
2 |
- |
6 |
6 |
קורסי שנה א' פרט למעבדות |
|
כימיה אורגנית 1 |
4 |
1 |
- |
5 |
5 |
כימיה כללית 1,2; מבוא לכימיה אורגנית |
|
|
סה"כ |
20 |
7 |
1 |
28 |
25.5 |
|
סמסטר 4
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
תכנות (פייתון) |
2 |
2 |
- |
4 |
3 |
|
|
מכניקת המוצקים |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
שיטות מתמטיות; פיזיקה 1 |
|
קוונטים וקשר כימי |
5 |
2 |
- |
7 |
6 |
קורסי שנה א' (פרט למעבדות), תרמודינמיקה מבוא לגלים |
|
מעבדה בכימיה פיזיקלית 1 |
- |
- |
4 |
4 |
4 |
קורסי שנה א' פרט למתמטיקה, קינטיקה, תרמודינמיקה, מבוא לגלים |
|
כימיה אורגנית 2 |
4 |
1 |
- |
5 |
5 |
כימיה אורגנית 1 |
|
|
סה"כ |
14 |
6 |
4 |
24 |
21.5 |
|
סמסטר 5
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
מטלורגיה פיזיקלית |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
חומרים פולימריים |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
כימיה כללית 1; מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
חומרים קרמיים |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
כימיה כללית 1; מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
פיזיקה של חומרים |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
מבוא לגלים |
|
מעבדה בחומרים הנדסיים |
- |
- |
1 |
1 |
0.5 |
מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
תכן ניסויים |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
מבוא להסתברות וסטטיסטיקה |
|
חומרים במערכות אנרגיה[1] |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
|
|
אופקים בכימיה |
2 |
- |
- |
2 |
1 |
תלמידי שנה ב' באישור ועדת הוראה |
|
|
סה"כ |
19 |
2 |
1 |
22 |
19.5 |
|
סמסטר 6
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
כתיבה טכנית באנגלית |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
|
|
מבוא למדע חישובי בחומרים |
3 |
2 |
- |
5 |
4 |
מבוא למדע והנדסת חומרים; פיזיקה של חומרים |
|
דיפוזיה במוצקים |
2 |
1 |
- |
3 |
2.5 |
שיטות מתמטיות; מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
התנהגות מכאנית של חומרים |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
מבוא למדע והנדסת חומרים או מכניקת המוצקים |
|
מבוא למערכות ומעגלים חשמליים |
4 |
1 |
- |
5 |
4.5 |
שיטות מתמטיות, פיזיקה 2 |
|
מעבדה בכימיה אורגנית |
- |
- |
8 |
8 |
8 |
כימיה אורגנית 1; מעבדה בכימיה 1 |
|
ביוכימיה לכימאים |
4 |
2 |
- |
6 |
5 |
כימיה אורגנית 1; כימיה אורגנית 2, מומלץ: פרקים בביולוגיה של התא – מבוא |
|
|
סה"כ |
18 |
7 |
8 |
33 |
29.5 |
|
סמסטר 7
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
|
קורס בחירה מ- "כלים שלובים"[2] |
- |
- |
- |
- |
- |
|
מעבדת שיטות מתקדמות באפיון חומרים[3] |
- |
- |
3 |
3 |
1.5 |
מבוא למדע והנדסת חומרים; פיזיקה של חומרים |
|
חומרים מרוכבים |
2 |
1 |
- |
3 |
2.5 |
מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
תהליכי עיבוד וייצור חומרים 1 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבוא למדע והנדסת חומרים, מטלורגיה פיזיקלית |
|
מעבר תנע, חום ומסה (להנדסת חומרים) |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
שיטות מתמטיות; דיפוזיה במוצקים |
|
הנדסת קורוזיה1 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
כימיה כללית 1, 2; מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
מבוא לספקטרוסקופיה |
2 |
1 |
- |
3 |
3 |
קוונטים וקשר כימי |
|
|
סה"כ |
13 |
3 |
3 |
16-19 |
15-16.5 |
|
סמסטר 8
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
|
קורס בחירה מ- "כלים שלובים"2 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
תהליכי עיבוד וייצור חומרים 2 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבוא למדע והנדסת חומרים; מטלורגיה פיזיקלית; תהליכי עיבוד וייצור חומרים 1 |
|
בחירת חומרים |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
מבוא קריסטלוגרפי לכימיה מבנית |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
קינטיקה, תרמודינמיקה |
|
מעבדה מתקדמת בכימיה פיזיקלית3 |
- |
- |
6 |
6 |
6 |
מעבדה בכימיה פיזיקלית 1; קינטיקה; תרמודינמיקה; קוונטים וקשר כימי; אחד משני הקורסים: כימיה קוונטית או תרמודינמיקה סטטיסטית |
|
|
סה"כ |
9 |
- |
6 |
9-15 |
9-15 |
|
סמסטר 9
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
פרויקט מתקדם בהנדסת חומרים[4] |
- |
- |
12 |
12 |
12 |
|
|
|
סה"כ |
- |
- |
12 |
12 |
12 |
|
קורסי בחירה
הערה: על-מנת להשלים את התואר הכפול יש לבחור 35-32 ש"ס מהרשימה הבאה. בנוסף, על הסטודנט לבחור 4 ש"ס מתכנית "כלים שלובים" (מומלץ במהלך סמסטרים 7 ו- 8), וכן 9 ש"ס שיבחרו ע"י הסטודנט מבין: קורסי בחירה נוספים, חניכה אישית, סמינריונים בקריאה מודרכת, קורסים של מפגשי מדע וטכנולוגיה (במעבדות מחקר ובתעשייה, והשתתפות בסמינרים מקצועיים).
קורסים מהפקולטה להנדסה
מס' |
|
אופן ההוראה |
|
|
סמסטר |
|||
קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
מומלץ |
אלקטרוניקה בסיסית |
3 |
1 |
2 |
6 |
4.5 |
מבוא למערכות ומעגלים חשמליים |
7/9 |
|
התקנים אלקטרוניים |
4 |
2 |
- |
6 |
5 |
מבוא לגלים |
6/8 |
|
טכנולוגיות מיקרו- וננו-אלקטרוניקה 1 |
3 |
1 |
- |
4 |
4.5 |
התקנים אלקטרוניים |
8 |
|
מבוא למערכות מיקרו-אלקטרו-מכניות 1 |
4 |
- |
- |
4 |
4 |
מבוא לגלים |
8 |
|
מעבדה במכניקת מוצקים |
- |
- |
2 |
2 |
1.5 |
מכניקת המוצקים; מבוא למדע והנדסת חומרים |
7/8/9 |
|
ביולוגיה של התא |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
כימיה להנדסה ביו-רפואית |
8 |
|
הנדסת תאים ורקמות |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
כימיה להנדסה ביו-רפואית; מערכות פיזיולוגיות בגוף האדם 2; מכניקת המוצקים; מכניקת הזורמים |
7/9 |
|
מכניקה של תאים ורקמות |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
ביו-מכניקה; ביו-חומרים |
7/9 |
|
יזמות היי-טק |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
|
7/9 |
|
קריסטלוגרפיה בקרני X |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבוא למדע והנדסת חומרים |
6/8 |
|
חומרים חכמים 5 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
פיזיקה של חומרים; פיזיקה 2 |
6/8 |
|
חומרים לטמפרטורות גבוהות 5 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבוא למדע והנדסת חומרים; התנהגות מכאנית של חומרים |
7/9 |
|
ביו-חומרים[5] |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבוא למדע והנדסת חומרים; חומרים פולימריים; חומרים קרמיים; חומרים מרוכבים; הנדסת קורוזיה |
7/9 |
|
|
חומרים מגנטיים |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
פיזיקה של חומרים |
6/8 |
מיקרוסקופית אלקטרונים סורקים (SEM) 5 |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
|
7/9 |
|
חקר כשל הנדסי 5 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבוא למדע והנדסת חומרים; הנדסת קורוזיה (במקביל); התנהגות מכאנית של חומרים |
7/9 |
|
חיכוך ושחיקה של חומרים 5 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבוא למדע והנדסת חומרים; התנהגות מכאנית של חומרים |
7/9 |
קורסים מביה"ס לכימיה
מס' |
|
אופן ההוראה |
|
|
סמסטר |
|||
קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
מומלץ |
מעבדה בכימיה 2 |
- |
- |
7 |
7 |
7 |
מעבדה בכימיה 1; כימיה כללית 1,2; קינטיקה |
7 |
|
סימטריה |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
קוונטים וקשר כימי; קורסי מתמטיקה של שנה א' |
7 |
|
עקרונות סינתזה אורגנית |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
כימיה אורגנית 1, 2 |
7 |
|
מהלכים אקראיים בכימיה ובביולוגיה |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
תרמודינמיקה סטטיסטית |
8 |
|
כימיה אורגנית פיזיקלית[6] |
4 |
- |
- |
4 |
4 |
כימיה אורגנית 1, 2; מעבדה בכימיה אורגנית |
8 |
|
ספקטרוסקופיה מגנטית |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
קינטיקה; תרמודינמיקה; קוונטים וקשר כימי |
8 |
|
תרמודינמיקה סטטיסטית |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
קינטיקה; תרמודינמיקה; קוונטים וקשר כימי |
7 |
|
כימיה קוונטית |
4 |
- |
- |
4 |
4 |
קינטיקה; תרמודינמיקה; קוונטים וקשר כימי |
7 |
|
כימיה אורגנית מתקדמת6 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
כימיה אורגנית 1, 2 |
8 |
|
מעבדה מתקדמת בכימיה אורגנית |
- |
- |
11 |
11 |
11 |
מעבדה בכימיה אורגנית (שנה ב'); כימיה אורגנית 1, 2; יישום שיטות פיזיקליות בכימיה אורגנית במקביל |
7 |
|
יישום שיטות פיזיקליות בכימיה אורגנית |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
כימיה אורגנית 1,2; קינטיקה; תרמודינמיקה; קוונטים וקשר כימי |
7 |
|
שיטות מתקדמות בכימיה אנליטית |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
קינטיקה; תרמודינמיקה; קוונטים וקשר כימי |
7 |
|
מעבדה בשיטות מתקדמות בכימיה אנליטית |
- |
- |
4 |
4 |
4 |
שיטות מתקדמות בכימיה אנליטית; מעבדה בכימיה פיזיקלית (שנה ב') |
8 |
|
כימיה אי-אורגנית מתקדמת |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
סימטריה |
8 |
|
שימושים נבחרים של תהודה מגנטית גרעינית בכימיה אורגנית, בביוכימיה וברפואה |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
ספקטרוסקופיה מגנטית או יישום שיטות פיזיקליות בכימיה אורגנית |
8 |
|
מבוא לדינמיקה כימית |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
קינטיקה; תרמודינמיקה; קוונטים וקשר כימי |
7 |
|
ספקטרוסקופיה |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
קוונטים וקשר כימי; סימטריה |
8 |
|
כימיה של סוכרים |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
כימיה אורגנית 2 |
8 |
|
מעבדה בכימיה חישובית |
- |
- |
5 |
5 |
5 |
|
6 |
פקולטות אחרות
מס' |
|
אופן ההוראה |
|
|
סמסטר |
|||
קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
מומלץ |
מבוא לביולוגיה מולקולרית |
4 |
- |
- |
4 |
4 |
|
8 |
[1] קורס "רמה מקבילה" הפתוח גם ללימודי מוסמך.
1 קורס "רמה מקבילה" הפתוח גם ללימודי מוסמך.
[2] http://www.core.tau.ac.il מומלץ לקחת קורס בכלים שלובים במסטר זה אך ניתן גם לקחתו בסמסטרים אחרים.
[3] כל סטודנט חייב לקחת את הקורס "מעבדת שיטות מתקדמות באפיון חומרים" שבסמסטר 7 יחד עם קורס נוסף בהיקף 3 ש"ס מרשימת קורסי הבחירה או את הקורס "מעבדה מתקדמת בכימיה פיזיקלית" שבסמסטר 8.
2 http://www.core.tau.ac.il מומלץ לקחת קורס בכלים שלובים במסטר זה אך ניתן גם לקחתו בסמסטרים אחרים.
3 כל סטודנט חייב לקחת את הקורס "מעבדת שיטות מתקדמות באפיון חומרים" שבסמסטר 7 יחד עם קורס נוסף בהיקף 3 ש"ס מרשימת קורסי הבחירה או את הקורס "מעבדה מתקדמת בכימיה פיזיקלית" שבסמסטר 8.
[4] סטודנטים מצטיינים בתכנית מדע והנדסה של חומרים וכימיה יוכלו לבצע את פרויקט הגמר החל מחופשת הקיץ שלאחר שנת הלימודים השלישית ו/או לפרוש אותו על סמסטרים 7 ו- 8, כך שיתאפשר להם להשלים את התואר הכפול בארבע שנים (8 סמסטרים).
1 קורס "רמה מקבילה" הפתוח גם ללימודי מוסמך.
[5] קורס תואר שני הפתוח לסטודנטים מתואר ראשון. עשוי להינתן באנגלית.
[6] קורס זה הינו קורס חובה ללימודי כימיה אורגנית במסגרת התואר "מוסמך אוניברסיטה".