תכנית לימודים לתואר במדע והנדסה של חומרים ובכימיה
המגמה למדע והנדסה של חומרים
תכנית לימודים לתואר כפול במדע והנדסה של חומרים ובכימיה*
(שעות לימוד: 252 ש"ס, מתוכן בהנדסה 153-159 ש"ס)
תכנית הלימודים לתואר ראשון כפול (שתי תעודות) במדע והנדסה של חומרים ובכימיה משותפת למחלקה למדע והנדסה של חומרים ולבית-הספר לכימיה.
התכנית מיועדת להכשיר מהנדסים וחוקרים בעלי יסודות חזקים הן במדע בסיסי והן בטכנולוגיה, עם יישומיות וראיה מערכתית רחבה, הנדרשת בעולם הטכנולוגי המודרני.
התכנית תקנה לסטודנטים בסיס ידע במדעים מדויקים בכלל ובכימיה בפרט, בשילוב הבנה מוצקה של הקשר בין שיטות ההכנה, המבנה (מרמת המוצר המאקרוסקופי ועד הרמה האטומית), התכונות (מכאניות, חשמליות, אופטיות, מגנטיות, ביולוגיות, וכו') והיישומים של חומרים. התכנית מביאה לידי ביטוי את המגמה בעולם לרב-תחומיות ותקנה לבוגרי התכנית באוניברסיטת תל-אביב יתרון יחסי הן במו"פ והן בתעשייה. בוגרי התכנית יהיו בעלי ידע רב-תחומי, המשלב מדעים מדויקים (כימיה, פיזיקה ומתמטיקה) עם הנדסה (בעיקר – חשמל, מכאנית, ביו-רפואית וכימית), וגם ביולוגיה. כמו כן, שילוב זה יפתח בפניהם אפשרויות נוספות ללימודי המשך באקדמיה.
מבנה תכנית הלימודים:
השנתיים הראשונות של התואר מתמקדות בקורסי כימיה, מתמטיקה ופיזיקה ובקורסי בסיס בהנדסה.
בשנים השלישית והרביעית הדגש הוא על קורסים במדע והנדסה של חומרים ובכימיה. על-מנת לאפשר לבוגרים להשתלב בהצלחה גם במו"פ בתחומי הכימיה, הן באקדמיה והן בתעשייה, התכנית כוללת את כל קורסי החובה (מתחום הכימיה) בתכנית הלימודים הרגילה בביה"ס לכימיה. תכנית הלימודים כוללת קורסי חובה ובחירה, כולל מעבדות, במגוון נושאים כגון הקשר בין מבנה לתכונות של חומרים, קוונטים וקשר כימי, קינטיקה ותרמודינמיקה של מערכות כימיות, מעברי פאזות, פני שטח ומשטחי ביניים, כימיה אורגנית, תכונות פיזיקליות וכימיות של חומרים, תכונות מכאניות של חומרים, ספקטרוסקופיה ושיטות אפיון, מתכות וחומרים אל-מתכתיים, חומרים מרוכבים, חומרים חכמים, מידול ותכן חומרים באמצעות מחשב, שיטות אפיון, תהליכי ייצור, הגנת חומרים מפני הסביבה וחקר כשל, חומרים והתקנים אלקטרוניים, חומרים לאגירת ולהמרת אנרגיה, ביו-חומרים, מערכות מיקרו-אלקטרו-מכאניות, וכיו"ב. הואיל ומעבדות הוראה הן כלי חשוב בהכשרת מדענים ומהנדסים מצוינים גם יחד, נבנתה תכנית לימודים הכוללת מגוון רחב של מעבדות מתקדמות, המצוידות במכשור חדיש.
הסמסטר התשיעי מוקדש לביצוע פרויקט גמר בהנחיית חברי סגל מהמחלקה למדע והנדסה של חומרים ו/או מביה"ס לכימיה. אפשרי, ואפילו מומלץ, שיתוף פעולה עם התעשייה (כולל ביצוע הפרויקט בה, בהנחיה משותפת עם נציג מטעמה). סטודנטים מצטיינים יוכלו לבצע את פרויקט הגמר החל מחופשת הקיץ שלאחר שנת הלימודים השלישית ו/או לפרוש אותו על סמסטרים 7 ו‑8, כך שיתאפשר להם להשלים את התואר הכפול בארבע שנים (8 סמסטרים). מטרת הפרויקט להעמיק את הידע בנושא המעניין את הסטודנט, לחשוף אותו לשיטות מחקר מתקדמות ו/או לתעשייה רלבנטית, ולתת לו כלים לחשיבה יצירתית, יזמות ועבודה עצמאית. לאור חשיבות פרויקט הגמר בהכשרה המעשית של הסטודנטים, הוקצו לו 12 ש"ס, יותר מהמקובל בתכניות דומות אחרות.
התכנית תקנה יסודות מוצקים להמשך מחקר, הן בתארים מתקדמים באקדמיה והן במחקר ופיתוח בתעשייה. בוגרי התכנית יוכלו להמשיך ללימודי תארים מתקדמים הן בהנדסה והן בבית-הספר לכימיה.
הידע והכלים שיירכשו בתואר זה:
- יסודות מוצקים בכימיה, פיזיקה ומתמטיקה ויישומם בפתרון בעיות הנדסיות.
- יכולת תכנון, ביצוע וניתוח תוצאות ניסויים.
- הבנת שיקולים שונים בבחירת חומרים ותהליכים בתעשיות שונות (כלכליים, מחזור והשפעה על הסביבה, יכולת ייצור בטכנולוגיות שונות, זמינות חומרי גלם, שיקולים אסטרטגיים, אורך חיים ומנגנוני כשל, וכו').
- הבנת הקשר בין שיטות ההכנה של חומרים לבין מבנה החומר הנגזר מהן, תכונות החומר, ויישומיו.
- הכוונה לעבודה בצוות.
- יכולת זיהוי בעיות הנדסיות ופתרונן.
- יכולת להציג היטב נושאים מדעיים והנדסיים, הן בכתב והן בעל-פה.
- חשיבה מקורית, יצירתית ויזמות.
- מוכנות לשאת בתפקידי מנהיגות מקצועית בתחום החומרים.
כדי לזכות בתואר בוגר אוניברסיטה (B.Sc.) בתכנית במדע והנדסה של חומרים ותואר בוגר אוניברסיטה בכימיה, על הסטודנט למלא את הדרישות הבאות:
- לעמוד בכל הדרישות האקדמיות – אוניברסיטאיות ופקולטיות – שנקבעו כתנאי לקבלת התואר בוגר, על-פי תכנית הלימודים של התכנית ומכסת שעות של 252 ש"ס, מתוכן 204-207 ש"ס קורסי חובה, 32-35 ש"ס קורסי בחירה, 4 ש"ס קורסי בחירה מתכנית "כלים שלובים", ו- 9 ש"ס שיבחרו ע"י הסטודנט מבין: קורסי בחירה נוספים, חניכה אישית, סמינריונים בקריאה מודרכת, קורסי מפגשי מדע וטכנולוגיה (ביקורים במעבדות מחקר ובתעשייה, והשתתפות בסמינרים מקצועיים).
- כל הציונים בקורסים הנדרשים חייבים להיות בציון "עובר" לפחות.
- הממוצע המשוקלל של כל המקצועות הנלמדים חייב להיות 70 לפחות.
- לא ניתן לשפר ציון לאחר קבלת אישור זכאות לתואר.
* הענקת התואר מותנית באישור המל"ג
תכנית לימודים לתואר כפול במדע והנדסה של חומרים ובכימיה
ימודים
קורסי חובה
סמסטר 1
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
כימיה כללית 1 |
5 |
2 |
- |
7 |
7 |
|
|
כימיה כללית 2 |
3 |
2 |
- |
5 |
4 |
|
|
חדו"א 1ב' |
4 |
2 |
- |
6 |
5 |
|
|
פיזיקה 1 |
4 |
2 |
- |
6 |
5 |
|
|
אופקים בהנדסת חומרים |
1 |
- |
- |
1 |
0.5 |
|
|
מבוא מתמטי 1 לתכנית חומרים -כימיה |
4 |
2 |
- |
6 |
5 |
|
|
סה"כ |
|
21 |
10 |
- |
31 |
26.5 |
|
סמסטר 2
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
מעבדה בכימיה 1 |
- |
- |
7 |
7 |
7 |
כימיה כללית 1, 2; קינטיקה במקביל |
|
מבוא לכימיה אורגנית |
2 |
1 |
- |
3 |
3 |
כימיה כללית 1 |
|
קינטיקה |
2 |
1 |
- |
3 |
3 |
כימיה כללית 1, 2; חדו"א 1 ב' |
|
פיזיקה 2 |
4 |
2 |
- |
6 |
5 |
פיזיקה 1 |
|
מעבדה בפיזיקה |
- |
- |
2 |
2 |
2 |
|
|
מבוא מתמטי 2 לתכנית חומרים-כימיה |
4 |
2 |
- |
6 |
5 |
מבוא מתמטי 1 לתכנית חומרים-כימיה |
|
סה"כ |
|
12 |
6 |
9 |
27 |
25 |
|
סמסטר 3
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
תרמודינמיקה |
4 |
2 |
- |
6 |
6 |
קורסי שנה א' פרט למעבדות; מבוא לכימיה אורגנית |
|
כימיה אורגנית 1 |
4 |
1 |
- |
5 |
5 |
כימיה כללית 1; מבוא לכימיה אורגנית |
|
מבוא להסתברות וסטטיסטיקה |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
מבוא מתמטי 1 לתכנית חומרים-כימיה |
|
מבוא למדע והנדסת חומרים |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
כימיה כללית 1, 2 |
|
שיטות מתמטיות |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
מבוא מתמטי 1+2 לתכנית חומרים-כימיה |
|
מבוא למדע והנדסת חומרים - מעבדה |
- |
- |
1 |
1 |
0.5 |
במקביל: מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
מבוא לגלים |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
פיזיקה 2 |
|
סה"כ |
|
20 |
7 |
1 |
28 |
25.5 |
|
סמסטר 4
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
קוונטים וקשר כימי |
5 |
2 |
- |
7 |
6 |
קורסי שנה א' (פרט למעבדות ומבוא לכימיה אורגנית); תרמודינמיקה; מבוא לגלים |
|
מעבדה בכימיה פיזיקלית 1 |
- |
- |
4 |
4 |
4 |
קורסי שנה א' ׁ(פרט למבוא לכימיה אורגנית); תרמודינמיקה; מבוא לגלים |
|
כימיה אורגנית 2 |
4 |
1 |
- |
5 |
5 |
כימיה אורגנית 1 |
|
תכנות (פייתון) |
2 |
2 |
- |
4 |
3 |
|
|
מכניקת המוצקים |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
שיטות מתמטיות; פיזיקה 1 |
|
סה"כ |
|
14 |
6 |
4 |
24 |
21.5 |
|
סמסטר 5
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
אופקים בכימיה |
2 |
- |
- |
2 |
1 |
תלמידי שנה ב' באישור ועדת הוראה |
|
מטלורגיה פיזיקלית |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
חומרים פולימריים |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
כימיה כללית 1; מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
חומרים קרמיים |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
כימיה כללית 1; מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
פיזיקה של חומרים |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
מבוא לגלים |
|
מעבדה בחומרים הנדסיים |
- |
- |
1 |
1 |
0.5 |
מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
תכן ניסויים |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
מבוא להסתברות וסטטיסטיקה |
|
חומרים במערכות אנרגיה[1] |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
|
|
סה"כ |
|
19 |
2 |
1 |
22 |
19.5 |
|
סמסטר 6
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
מעבדה בכימיה אורגנית |
- |
- |
8 |
8 |
8 |
כימיה אורגנית 1; מעבדה בכימיה 1; כימיה אורגנית 2 |
|
ביוכימיה לכימאים |
3 |
2 |
- |
5 |
4 |
כימיה אורגנית 1, 2 מומלץ: פרקים בביולוגיה של התא – מבוא |
|
כתיבה טכנית באנגלית |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
|
|
מבוא למערכות ומעגלים חשמליים |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
שיטות מתמטיות; פיזיקה 2 |
|
מבוא למדע חישובי בחומרים |
3 |
2 |
- |
5 |
4 |
מבוא למדע והנדסת חומרים; פיזיקה של חומרים; פייתון |
|
דיפוזיה במוצקים |
2 |
1 |
- |
3 |
2.5 |
שיטות מתמטיות; מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
התנהגות מכאנית של חומרים |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
מבוא למדע והנדסת חומרים או מכניקת המוצקים |
|
סה"כ |
|
17 |
7 |
8 |
32 |
28.5 |
|
סמסטר 7
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
|
קורס בחירה מ- "כלים שלובים" 2 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
מבוא לספקטרוסקופיה |
2 |
1 |
- |
3 |
3 |
קוונטים וקשר כימי |
|
מעבדת שיטות מתקדמות באפיון חומרים 4, 2 |
- |
- |
3 |
3 |
1.5 |
מבוא למדע והנדסת חומרים; פיזיקה של חומרים |
|
חומרים מרוכבים |
2 |
1 |
- |
3 |
2.5 |
מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
תהליכי עיבוד וייצור חומרים 1 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבוא למדע והנדסת חומרים, מטלורגיה פיזיקלית |
|
מעבר תנע, חום ומסה (להנדסת חומרים) |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
שיטות מתמטיות; דיפוזיה במוצקים |
|
הנדסת קורוזיה 3 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
כימיה כללית 1, 2; מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
סה"כ |
|
13 |
3 |
3 |
16-19 |
15-16.5 |
|
סמסטר 8
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
|
קורס בחירה מ- "כלים שלובים" 2 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
מבוא קריסטלוגרפי לכימיה מבנית |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
קינטיקה, תרמודינמיקה |
|
מעבדה מתקדמת בכימיה פיזיקלית 4 |
- |
- |
6 |
6 |
6 |
מעבדה בכימיה פיזיקלית 1; קינטיקה; תרמודינמיקה; קוונטים וקשר כימי; אחד משני הקורסים: כימיה קוונטית או תרמודינמיקה סטטיסטית |
|
תהליכי עיבוד וייצור חומרים 2 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבוא למדע והנדסת חומרים; מטלורגיה פיזיקלית; תהליכי עיבוד וייצור חומרים 1 |
|
בחירת חומרים |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבוא למדע והנדסת חומרים |
|
סה"כ |
|
9 |
- |
6 |
9-15 |
9-15 |
|
סמסטר 9
|
|
אופן ההוראה |
|
|
|||
מס' קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
פרויקט מתקדם בהנדסת חומרים 5 |
- |
- |
12 |
12 |
12 |
|
|
סה"כ |
|
- |
- |
12 |
12 |
12 |
|
קורסי בחירה
הערה: על-מנת להשלים את התואר הכפול יש לבחור 35-32 ש"ס מהרשימה הבאה. בנוסף, על הסטודנט לבחור 4 ש"ס מתכנית "כלים שלובים" (מומלץ במהלך סמסטרים 7 ו- 8), וכן 9 ש"ס שיבחרו ע"י הסטודנט מבין: קורסי בחירה נוספים, חניכה אישית, סמינריונים בקריאה מודרכת, קורסים של מפגשי מדע וטכנולוגיה (במעבדות מחקר ובתעשייה, והשתתפות בסמינרים מקצועיים).
קורסים מהפקולטה להנדסה
מס' |
|
אופן ההוראה |
|
|
סמסטר |
|||
קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
מומלץ |
אלקטרוניקה בסיסית |
3 |
1 |
2 |
6 |
4.5 |
מבוא למערכות ומעגלים חשמליים |
7/9 |
|
התקנים אלקטרוניים |
4 |
2 |
- |
6 |
5 |
מבוא לגלים |
6/8 |
|
טכנולוגיות מיקרו- וננו-אלקטרוניקה 6 |
3 |
1 |
- |
4 |
4.5 |
התקנים אלקטרוניים |
8 |
|
מבוא למערכות מיקרו-אלקטרו-מכניות 6 |
4 |
- |
- |
4 |
4 |
מבוא לגלים |
8 |
|
מעבדה במכניקת מוצקים |
- |
- |
2 |
2 |
1.5 |
מכניקת המוצקים; מבוא למדע והנדסת חומרים |
7/8/9 |
|
ביולוגיה של התא |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
כימיה להנדסה ביו-רפואית |
8 |
|
הנדסת תאים ורקמות |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
כימיה להנדסה ביו-רפואית; מערכות פיזיולוגיות בגוף האדם 2; מכניקת המוצקים; מכניקת הזורמים |
7/9 |
|
מכניקה של תאים ורקמות |
3 |
1 |
- |
4 |
3.5 |
ביו-מכניקה; ביו-חומרים |
7/9 |
|
יזמות היי-טק |
2 |
- |
- |
3 |
3 |
|
7/9 |
|
מיקרוסקופית אלקטרונים בחדירה במדע חומרים |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
פיזיקה 2; מבוא למדע והנדסת חומרים; מבוא לגלים ולמוליכים למחצה |
7/9 |
|
חומרים מגנטיים 6 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
פיזיקה 2; פיזיקה של חומרים |
7/9 |
|
8Xקריסטלוגרפיה בקרני |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבוא למדע והנדסת חומרים |
6/8 |
|
חומרים חכמים 7,8 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
פיזיקה של חומרים; פיזיקה 2 |
6/8 |
|
חומרים לטמפרטורות גבוהות 7,8 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבוא למדע והנדסת חומרים; התנהגות מכאנית של חומרים |
7/9 |
|
ביו-חומרים 7,8 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבוא למדע והנדסת חומרים; חומרים פולימריים; חומרים קרמיים; חומרים מרוכבים; הנדסת קורוזיה |
7/9 |
|
מיקרוסקופית אלקטרונים סורקים (SEM) 7,8 |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
|
7/9 |
|
חקר כשל הנדסי 7,8 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
מבוא למדע והנדסת חומרים; הנדסת קורוזיה (במקביל); התנהגות מכאנית של חומרים |
7/9 |
קורסים מביה"ס לכימיה
מס' |
|
אופן ההוראה |
|
|
סמסטר |
|||
קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
מומלץ |
מעבדה בכימיה 2 |
- |
- |
7 |
7 |
7 |
מעבדה בכימיה 1; כימיה כללית 1,2; קינטיקה |
7 |
|
סימטריה 9 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
קוונטים וקשר כימי; קורסי מתמטיקה של שנה א' |
7 |
|
עקרונות סינתזה אורגנית |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
כימיה אורגנית 1, 2 |
7 |
|
מבוא לתופעות אקראיות |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
תרמודינמיקה סטטיסטית |
7/8 |
|
כימיה אורגנית פיזיקלית 10 |
4 |
- |
- |
4 |
4 |
כימיה אורגנית 1, 2; מעבדה בכימיה אורגנית |
8 |
|
יסודות התהודה המגנטית |
3 |
1 |
- |
4 |
4 |
קינטיקה; תרמודינמיקה; קוונטים וקשר כימי |
8 |
|
תרמודינמיקה סטטיסטית |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
קינטיקה; תרמודינמיקה; קוונטים וקשר כימי |
7/8 |
|
כימיה קוונטית 9 |
4 |
- |
- |
4 |
4 |
קינטיקה; תרמודינמיקה; קוונטים וקשר כימי |
7 |
|
כימיה אורגנית מתקדמת 10 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
כימיה אורגנית 1, 2 |
8 |
|
מעבדה מתקדמת בכימיה אורגנית |
- |
- |
11 |
11 |
11 |
מעבדה בכימיה אורגנית (שנה ב'); כימיה אורגנית 1, 2; יישום שיטות פיזיקליות בכימיה אורגנית במקביל |
7 |
|
יישום שיטות פיזיקליות בכימיה אורגנית |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
כימיה אורגנית 1,2; קינטיקה; תרמודינמיקה; קוונטים וקשר כימי |
7 |
|
סדנה בכימיה מתקדמת (פרויקט מחקר) |
|
|
6 |
6 |
6 |
בתיאום עם המנחה |
5-8 |
|
שיטות מתקדמות בכימיה אנליטית |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
קורסי שנה א' |
7 |
|
מעבדה בשיטות מתקדמות בכימיה אנליטית |
- |
- |
4 |
4 |
4 |
שיטות מתקדמות בכימיה אנליטית; מעבדה בכימיה פיזיקלית (שנה ב') |
8 |
|
כימיה אי-אורגנית מתקדמת |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
כימיה אורגנית 1, 2 מומלץ: סימטריה |
8 |
|
שימושים נבחרים של תהודה מגנטית גרעינית בכימיה אורגנית, בביוכימיה וברפואה |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
ספקטרוסקופיה מגנטית או יישום שיטות פיזיקליות בכימיה אורגנית |
8 |
|
מבוא לדינמיקה כימית 9 |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
קינטיקה; תרמודינמיקה; קוונטים וקשר כימי |
7 |
|
ספקטרוסקופיה |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
קוונטים וקשר כימי; סימטריה |
8 |
|
כימיה של סוכרים |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
כימיה אורגנית 2 |
8 |
|
אורביטליים מולקולריים בתגובות אורגניות 10 |
2 |
- |
- |
2 |
2 |
כימיה אורגנית 1, 2; קוונטים וקשר כימי
|
8 |
|
מעבדה בכימיה חישובית 11 |
- |
- |
5 |
5 |
5 |
|
6 |
פקולטות אחרות
מס' |
|
אופן ההוראה |
|
|
סמסטר |
|||
קורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מ' |
סה"כ שעות |
משקל |
דרישות קדם |
מומלץ |
מבוא לביולוגיה מולקולרית |
4 |
- |
- |
4 |
4 |
|
8 |
[1] קורס "רמה מקבילה" הפתוח גם ללימודי מוסמך.
2 http://www.core.tau.ac.il מומלץ לקחת קורס בכלים שלובים במסטר זה אך ניתן גם לקחתו
בסמסטרים אחרים.
3 קורס "רמה מקבילה" הפתוח גם ללימודי מוסמך.
4 כל סטודנט חייב לקחת את הקורס "מעבדת שיטות מתקדמות באפיון חומרים" שבסמסטר 7 יחד עם קורס נוסף בהיקף 3 ש"ס מרשימת קורסי הבחירה או את הקורס "מעבדה מתקדמת בכימיה פיזיקלית" שבסמסטר 8.
5 סטודנטים מצטיינים בתכנית מדע והנדסה של חומרים וכימיה יוכלו לבצע את פרויקט הגמר החל
מחופשת הקיץ שלאחר שנת הלימודים השלישית ו/או לפרוש אותו על סמסטרים 7 ו- 8, כך שיתאפשר
להם להשלים את התואר הכפול בארבע שנים (8 סמסטרים).
6 קורס "רמה מקבילה" הפתוח גם ללימודי מוסמך.
7 לא יינתן בתשע"ח.
8 קורס תואר שני הפתוח לסטודנטים מתואר ראשון. עשוי להינתן באנגלית.
9 לא יינתן בתשע"ח.
10 קורס זה הינו קורס חובה ללימודי כימיה אורגנית במסגרת התואר "מוסמך אוניברסיטה".
11 קורס מתואר שני הפתוח לתלמידי תואר ראשון על בסיס מקום פנוי.