למה הנדסה ביו רפואית?

המחלקה להנדסה ביו-רפואית

 

לימודי תואר שני

ההנדסה הביו-רפואית, היא דיסציפלינה  המקדמת ידע בהנדסה, ביולוגיה ורפואה לשיפור הבריאות האנושית דרך לימוד ומחקר רב תחומי אשר משלבים את מדעי ההנדסה, מדעי הרפואה והטיפול הרפואי-קליני.

ההנדסה הביו-רפואית כוללת:

  • רכישת ידע והבנה של  מערכות החי דרך יישום של טכניקות ניסוייות ואנליטיות המבוססים על שיטות הנדסיות.
  • פיתוח של  מכשור חדש, אלגוריתמים, תהליכים ומערכות המקדמות את הביולוגיה והרפואה והמשפרים את הטיפול הרפואי.

 

ההנדסה הביו-רפואית, באוניברסיטאות בארץ ובעולם, צמחה מתוך תחומי ההנדסה המסורתיים, התפתחה והפכה לתחום עצמאי העומד בפני עצמו. באוניברסיטת תל-אביב, הוגדרה ההנדסה הביו-רפואית כתחום מועדף. התעשייה בתחום זה מתפתחת במהירות רבה ומספר החברות המוקמות לפיתוח רעיונות חדשניים בתחום הרפואי גדל בקצב מסחרר.  

אוניברסיטת תל-אביב מהווה מוקד אופטימאלי למחקר והוראה בתחום ההנדסה הביו-רפואית. בקמפוס מצויות הפקולטות להנדסה, מדעים מדויקים, רפואה ומדעי החיים המקיימות פעילות מדעית ברמה גבוהה. באזור, מספר רב של מרכזים רפואיים המקיימים קשרי מחקר עם האוניברסיטה, וכן מספר רב של חברות תעשייתיות בתחום ממוקמות באזור המרכז.

תכנית לימודי ההמשך במחלקה להנדסה ביו-רפואית באוניברסיטת תל-אביב כוללת תכניות לתואר שני ושלישי בארבעה תחומי לימוד עיקריים: ביו-חומרים, ביו-מכניקה ביו-אלקטרוניקה וביו-אופטיקה. המחלקה מציעה שני מסלולי לימוד לתואר שני: עם עבודת גמר (תזה) וללא עבודת גמר. כמו כן, ניתן לשלב לימודים לתואר שני בהנדסה ביו-רפואית עם חטיבת לימודי ניהול.

תכנית התואר כוללת לימוד של שיטות מחקר ופיתוח, שיטות מדידה, מכשור, אלגוריתמים ומודלים הנדסיים בתחומים השונים של הרפואה והביולוגיה.

המחלקה שומרת על קשר עם התעשייה על ידי שילוב נושאים יישומיים בתכנית הלימודים ובעבודות הגמר.

המחלקה פתוחה גם לבוגרי הפקולטות שאינן הנדסיות כגון: מדעים מדויקים ורפואה ומדעי החיים, הנדרשים להשלים קורסים בתחומי ההנדסה הביו-רפואית ובתחום מדעי החיים – על פי הרקע של התלמיד ועל פי מסלול לימודיו.

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>