המגמה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה - תש"ף
לימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה מיועדים להכשיר את הדרג המוביל במחקר ובפיתוח תעשיות ההיי-טק של שנות ה-2000.
מבנה תוכנית הלימודים
|
זכאות לתואר |
פרויקט מחקר למצטיינים
|
---|
מטרת הפרויקט
|
כללי הפרויקט
|
-
הקבלה לפרויקט מחקר למצטיינים תעשה בסיום סמסטר שלישי ל-5 אחוז העליונים בתכנית חשמל אלקטרוניקה וחשמל אלקטרוניקה ומדעי המחשב ו-15 אחוז העליונים מחשמל אלקטרוניקה ופיזיקה.
-
את הפרויקט המחקרי ניתן יהיה להתחיל בסמסטר הרביעי ללימודים. משך הפרויקט 1-4 סמסטרים.
-
התקשרות בין מנחים לסטודנטים תתבצע בצורה אישית ויזומה על ידי הסטודנט.
-
בתוך חצי שנה מתחילת העבודה על הפרויקט, יהיה המנחה מחויב להצהיר כי הסטודנט יקבל ציון בעבור עבודת המחקר עד תום הזמן המיועד למחקר (גם אם בסופו של דבר לא יגיעו לתוצרים מחקריים המיועדים לפרסום כמו כתיבת מאמר – ראו סעיף 7).
-
סטודנטים יוכלו להחליף פרויקט/מנחה כל עוד נותרה להם שנה לסיום הלימודים.
-
פרויקט יוכל להיות מאויש גם על ידי זוג סטודנטים.
תוצרי הפרויקט
|
תכנית לימודים
|
---|
סמסטר 1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
סמסטר 2
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
סמסטר 3
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
סמסטר 4
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
מס' קורס
|
שם הקורס
|
ש'
|
ת'
|
מ'
|
סה"כ
שעות
|
משקל
|
דרישות קדם
|
מעגלים אלקטרוניים אנלוגיים
|
4
|
2
|
-
|
6
|
5
|
התקנים אלקטרוניים; מעגלים ומערכות לינאריות
|
|
תמסורת גלים ומערכות מפולגות
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
שדות אלקטרומגנטיים
|
|
מבוא לתורת הבקרה
|
2
|
1
|
-
|
3
|
2.5
|
מעגלים ומערכות לינאריות
|
|
המרת אנרגיה
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מעגלים ומערכות לינאריות; שדות אלקטרומגנטיים
|
|
אלקטרוניקה - מעבדה (1)
|
-
|
-
|
4
|
4
|
2
|
התקנים אלקטרוניים;
מעגלים אלק' אנלוגיים; תמסורת גלים ומערכות מפולגות
|
|
אותות אקראיים ורעש
|
3
|
2
|
-
|
5
|
4
|
מבוא להסתברות וסטטיסטיקה; אותות ומערכות
|
|
מבנה המחשב2
(קורס ליבה)
|
2
|
2
|
-
|
4
|
3
|
מבני נתונים ואלגוריתמים; מער' לוגיות ספרתיות
|
|
|
סה"כ
|
15-18
|
7-8
|
4
|
26-30
|
20.5-23.5
|
|
סמסטר 6
|
|||||||
מס' קורס
|
שם הקורס
|
ש'
|
ת'
|
מ'
|
סה"כ
שעות
|
משקל
|
דרישות קדם
|
מעגלים אלקטרוניים ספרתיים
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מערכות לוגיות ספרתיות;
מעגלים אלקט' אנלוגיים
|
|
מעבדה בהמרת אנרגיה
|
-
|
-
|
2
|
2
|
1
|
המרת אנרגיה
|
|
אלקטרוניקה - מעבדה (2)
|
-
|
-
|
4
|
4
|
2
|
מעגלים אלקטרוניים אנלוגיים; אלקטרוניקה מעבדה (1)
|
|
|
3 קורסי מסלול
|
-
|
-
|
-
|
12
|
10.5
|
|
|
סה"כ
|
3
|
1
|
6
|
22
|
17
|
|
סמסטר 7
|
|||||||
מס' קורס
|
שם הקורס
|
ש'
|
ת'
|
מ'
|
סה"כ
שעות
|
משקל
|
דרישות קדם
|
אלקטרוניקה - מעבדה (3)
|
-
|
-
|
4
|
4
|
2
|
מעגלים אלקטרוניים ספרתיים; אלקטרוניקה מעבדה (2)
|
|
פרויקט גמר שלב א'
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
130 שעות
|
|
|
3 קורסי מסלול
|
-
|
-
|
-
|
12
|
10.5
|
|
|
סה"כ
|
3
|
1
|
6
|
22
|
17
|
|
סמסטר 8
|
|||||||
מס' קורס
|
שם הקורס
|
ש'
|
ת'
|
מ'
|
סה"כ
שעות
|
משקל
|
דרישות קדם
|
פרויקט גמר שלב ב'
|
-
|
-
|
-
|
4
|
6
|
מותנה במעבר פרויקט גמר שלב א'
|
|
|
3 קורסי מסלול
|
-
|
-
|
-
|
12
|
10.5
|
|
|
2 מעבדות מתקדמות
|
-
|
-
|
-
|
6
|
3
|
|
|
סה"כ
|
|
|
-
|
22
|
19.5
|
|
מסלולי בחירה
|
- במסלולי הבחירה יש לצבור סה"כ 9 קורסים (לא כולל מעבדות) שמתוכם לפחות 3 קורסים מוגדרים "קורס ליבה".
-
יש להשלים 2 מעבדות מתקדמות בשני מסלולים שונים, ובתנאי שיש לתלמיד את דרישות הקדם למעבדה.
מסלול תקשורת |
מס' קורס
|
שם הקורס
|
ש'
|
ת'
|
מ'
|
סה"כ
שעות
|
משקל
|
דרישות קדם
|
סמסטר
מחזור
|
|
רגיל
|
אביב
|
||||||||
תורת האינפורמציה1
|
3
|
-
|
-
|
3
|
3
|
אותות אקראיים ורעש
|
7
|
8
|
|
עקרונות קידוד וגילוי בתקשורת1
|
3
|
-
|
-
|
3
|
3
|
תקשורת ספרתית
|
8
|
7
|
|
מבוא ללמידת מכונה2
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
אותות אקראיים ורעש
|
7/8
|
7/8
|
|
מערכות תקשורת
(קורס ליבה)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
אותות אקראיים ורעש
|
6
|
7
|
|
תקשורת ספרתית
(קורס ליבה)3
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
אותות אקראיים ורעש
|
7
|
6
|
|
העברה ספרתית של אותות
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
תקשורת ספרתית
|
8
|
7
|
|
מבוא לקודים לתיקון שגיאות
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
אותות אקראיים ורעש
|
7
|
8
|
|
מעגלי תקשורת
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מעגלים אלקט' אנלוגיים; מער' תקשורת
|
7
|
8
|
|
מעבדה מתקדמת בתקשורת
|
-
|
-
|
3
|
3
|
1.5
|
מערכות תקשורת
|
7/8
|
8
|
|
מבוא לתקשורת מחשבים
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מבנה המחשב
|
8
|
7
|
|
מבוא לתקשורת אופטית
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
תמסורת גלים ומערכות מפולגות; אותות אקראיים ורעש
|
8
|
7
|
מסלול עיבוד אותות |
מס' קורס
|
שם הקורס
|
ש'
|
ת'
|
מ'
|
סה"כ
שעות
|
משקל
|
דרישות קדם
|
סמסטר
מחזור
|
|
רגיל
|
אביב
|
||||||||
תורת השערוך1
|
3
|
-
|
-
|
3
|
3
|
אותות אקראיים ורעש
|
6/8
|
7
|
|
למידה עמוקה1
|
2
|
-
|
-
|
2
|
2
|
באישור מרצה הקורס
|
7
|
8
|
|
מבוא לעיבוד ספרתי של אותות (קורס ליבה)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
אותות ומערכות
|
6
|
5/7
|
|
מבוא לעיבוד אותות סטטיסטי (קורס ליבה)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
אותות אקראיים ורעש; מבוא לעיבוד ספרתי של אותות
|
7
|
6/8
|
|
העברה ספרתית של אותות3
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
תקשורת ספרתית
|
8
|
7
|
|
מעבדה מתקדמת לעיבוד ספרתי של אותות3
|
-
|
-
|
3
|
3
|
1.5
|
מבוא לעיבוד אותות סטטיסטי
|
7
|
8
|
|
עיבוד תמונות (קורס ליבה)
|
3
|
-
|
1
|
4
|
3.5
|
אותות אקראיים ורעש; מבוא לעיבוד ספרתי של אותות
|
7
|
6/8
|
|
עיבוד וניתוח וידאו
|
3
|
-
|
1
|
4
|
3.5
|
עיבוד תמונות
|
8
|
7
|
|
0512.4264 | מבוא ללמידת מכונה2 | 3 | 1 | - | 4 | 3.5 | אותות אקראיים ורעש | 7/8 | 7/8 |
מעבדה מתקדמת בעיבוד תמונות
|
-
|
-
|
3
|
3
|
1.5
|
עיבוד תמונות
|
8
|
7
|
|
|
מערכות הדמיה ועיבוד אופטי של נתונים4
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
אופטיקה קלאסית
|
7
|
8
|
מסלול מחשבים |
מס' קורס
|
שם הקורס
|
ש'
|
ת'
|
מ'
|
סה"כ
שעות
|
משקל
|
דרישות קדם
|
סמסטר
מחזור
|
|
רגיל
|
אביב
|
||||||||
מבוא לאבטחת מידע
|
3
|
1
|
-
|
4
|
4
|
הרישום כפוף לאישור מרצה הקורס – מס' מקומות מוגבל; מבנה המחשב; מבוא לתכנות מערכות
|
6/8
|
7
|
|
תכנון וניתוח אלגוריתמים1
|
3
|
-
|
-
|
3
|
3
|
מבנה נתונים ואלגוריתמים
|
7
|
8
|
|
למידה עמוקה1
|
2
|
-
|
-
|
2
|
2
|
באישור מרצה הקורס
|
7
|
8
|
|
מבוא לקודים לתיקון שגיאות
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
אותות אקראיים ורעש
|
7
|
8
|
|
עיבוד תמונות
|
3
|
-
|
1
|
4
|
3.5
|
אותות אקראיים ורעש; מבוא לעיבוד ספרתי של אותות;
|
7
|
6/8
|
|
0512.4264 | מבוא ללמידת מכונה 2 | 3 | 1 | - | 4 | 3.5 | אותות אקראיים ורעש | 7/8 | 7/8 |
מבנה המחשב
(חובה במסלול)
|
2
|
2
|
-
|
4
|
3
|
מבני נתונים ואלגוריתמים; מער' לוגיות ספרתיות
|
5/6
|
5/6
|
|
מבוא לתכנות מערכות
(חובה במסלול)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מבני נתונים ואלגוריתמים;
מבנה המחשב
|
7
|
6/8
|
|
ארכיטקטורה של מחשבים
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מבנה המחשב
|
7
|
6/8
|
|
מבוא לתקשורת מחשבים3
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מבנה המחשב
|
8
|
7
|
|
מעבדה מתקדמת בארכיטקטורת-מחשבים3
|
-
|
-
|
3
|
3
|
1.5
|
מבנה המחשב
|
7
|
8
|
|
מעבדה מתקדמת בתקשורת מחשבים
|
-
|
1
|
2
|
3
|
1.5
|
מבוא לתקשורת מחשבים או אישור מאחראי מעבדה
|
7/8
|
7/8
|
|
מעבדה מתקדמת במבנה המחשב3
|
-
|
1
|
3
|
4
|
2
|
מבנה המחשב
|
7/8
|
7/8
|
|
מעבדה מתקדמת בשפת C
|
|
1
|
3
|
4
|
2
|
תכנותC ; מבני נתונים
|
7/8
|
7/8
|
|
מבוא לתכנון מעגלי VLSI
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מערכות לוגיות ספרתיות; התקנים אלקטרוניים; מעגלים ספרתיים
|
6/8
|
7
|
מסלול בקרה
|
מס' קורס
|
שם הקורס
|
ש'
|
ת'
|
מ'
|
סה"כ
שעות
|
משקל
|
דרישות קדם
|
סמסטר
מחזור
|
|
רגיל
|
אביב
|
||||||||
מבוא ללמידת מכונה1
|
3
|
-
|
-
|
4
|
3.5
|
אותות אקראיים ורעש
|
7/8
|
7/8
|
|
מעבדת בקרה2
|
-
|
-
|
2
|
2
|
1
|
מבוא לתורת הבקרה
|
6/7
|
7/8
|
|
מבוא לבקרה ספרתית
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מבוא לתורת הבקרה
|
6/8
|
7
|
|
מבוא לבקרה לינארית מודרנית (קורס ליבה)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מבוא לתורת הבקרה; אותות אקראיים ורעש
|
6/8
|
5/7
|
|
מערכות משוב שימושיות
(קורס ליבה)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מבוא לתורת הבקרה
|
7
|
6/8
|
|
מעבדה מתקדמת בבקרה
|
-
|
-
|
3
|
3
|
1.5
|
מע' בבקרה; מבוא לבקרה לינארית מודרנית; מערכות משוב שימושיות.
|
7/8
|
7/8
|
|
מבוא לרובוטיקה3
|
3
|
-
|
-
|
3
|
2.5
|
פיזיקה קלאסית 1; מבוא לתורת הבקרה
|
7
|
6/8
|
מסלול אנרגיה ואלקטרוניקת הספק |
מסלול זה עוסק במעגלים אלקטרוניים לוויסות הספק, ממירי הספק ממותגים בתדר גבוה להמרת הספק, ac-dc, dc-dc, ו- dc-ac, הן בשיקולי בקרה והן בשיקולים טופולוגיים. בתחום ההינע האלקטרוני, מטפלים בהיבטים מערכתיים של מנועים, עומסים, מגברי הספק להפעלת המנועים. תחום הזרם החזק עוסק בייצור, העברה וחלוקה של הספק חשמלי, בשיקולים טכנו-כלכליים, במערכות הספק למתחים גבוהים ונמוכים, בתנאי תפעול רגילים ובתנאי תפעול תוך תקלות והפרעות.
מס' קורס
|
שם הקורס
|
ש'
|
ת'
|
מ'
|
סה"כ
שעות
|
משקל
|
דרישות קדם
|
סמסטר
מחזור
|
|
רגיל
|
אביב
|
||||||||
מערכות משוב שימושיות
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מבוא לתורת הבקרה
|
7
|
6/8
|
|
הנע חשמלי של מנועים (קורס ליבה)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
המרת אנרגיה
|
7
|
6/8
|
|
ממירים ממותגים בתדר גבוה (קורס ליבה)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מבוא למערכות לינאריות; המרת אנרגיה
|
6/8
|
5/7
|
|
תפעול מערכות הספק בתנאים א-נורמליים
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
בעיות טכנו-כלכליות של מערכות הספק
|
7
|
8
|
|
בעיות טכנו-כלכליות של מערכות הספק (קורס ליבה)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
המרת אנרגיה
|
6/8
|
7
|
|
אלקטרוניקת הספק
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
המרת אנרגיה
|
7
|
6/8
|
|
מעבדה מתקדמת בהמרת אנרגיה
|
-
|
-
|
3
|
3
|
1.5
|
המרת אנרגיה;
מעבדה בהמרת אנרגיה
|
7/8
|
7/8
|
להלן רשימת הקורסים הנדרשים על מנת להירשם בפנקס המהנדסים במדור זרם חזק. כמו כן, ישנה גם דרישה לבצע פרויקט גמר בתחום של זרם חזק:
0512.2525 - שדות אלקטרומגנטיים
0512.3571 - המרת אנרגיה
0512.3572 - המעבדה להמרת אנרגיה
0512.3673 - הנע אלקטרוני של מנועים
0512.3674 - בעיות טכנו-כלכליות של מערכות הספק
0512.4504 - תפעול מערכות הספק בתנאים א-נורמליים
0512.4503 - ממירים ממותגים בתדר גבוה
0510.7507 - התקני מתח נמוך
0510.7508 - התקני מתח גבוה
……
יש לשים לב כי התנאים לקבלת רישיון אינם נקבעים ע"י האוניברסיטה כי אם ע"י האחראי על מתן רישיונות במשרד העבודה והם עשויים להשתנות ע"י משרד העבודה.
|
מסלול אלקטרו-אופטיקה |
מס' קורס
|
שם הקורס
|
ש'
|
ת'
|
מ'
|
סה"כ
שעות
|
משקל
|
דרישות קדם
|
סמסטר
מחזור
|
|
רגיל
|
אביב
|
||||||||
מבוא ללייזרים (קורס ליבה)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
תמסורת גלים ומערכות מפולגות; פיזיקה קוואנטית ומצב מוצק
|
7
|
6/8
|
|
מבוא לתקשורת אופטית (קורס ליבה)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
תמסורת גלים ומערכות מפולגות; אותות אקראיים ורעש
|
8
|
7
|
|
מערכות הדמייה ועיבוד אופטי של נתונים1
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
אופטיקה קלאסית
|
7
|
8
|
|
אופטיקה קלאסית (קורס ליבה)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
תמסורת גלים ומערכות מפולגות או שדות וגלים אלקטרומגנטיים
|
6
|
7
|
|
מעבדה מתקדמת באלקטרו-אופטיקה
|
-
|
-
|
3
|
3
|
1.5
|
אופטיקה קלאסית
|
7/8
|
8
|
|
התקני מצב מוצק
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
התקנים אלקטרוניים
|
8
|
7
|
|
התפשטות ופיזור גלים
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
תמסורת גלים ומערכות מפולגות
|
7
|
6/8
|
מסלול התקנים אלקטרוניים |
מס' קורס
|
שם הקורס
|
ש'
|
ת'
|
מ'
|
סה"כ
שעות
|
משקל
|
דרישות קדם
|
סמסטר
מחזור
|
|
רגיל | אביב | ||||||||
מבוא ללייזרים
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
תמסורת גלים ומערכות מפולגות; פיזיקה קוואנטית ומצב מוצק
|
7
|
6/8
|
|
טכנולוגיות מיקרו וננו אלקטרוניקה1
|
3
|
1
|
|
4
|
3.5
|
התקנים אלקטרוניים
|
7
|
6/8
|
|
מבוא למערכות מיקרו –אלקטרוניות–מכניות
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
פיזיקה קוואנטית ומצב מוצק
|
6/8
|
7
|
|
מבוא לתכנון מעגלי VLSI (קורס ליבה)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מערכות לוגיות ספרתיות; התקנים אלקטרוניים; מעגלים ספרתיים
|
6/8
|
7
|
|
התקני מצב מוצק (קורס ליבה)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
התקנים אלקטרוניים
|
8
|
5/7
|
|
התקנים אלקטרוניים מתקדמים (קורס ליבה)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
התקנים אלקטרוניים
|
6
|
5/7
|
|
מעגלים אנלוגיים משולבים
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מעגלים אלקטרוניים אנלוגיים
|
7
|
6/8
|
|
מעבדה מתקדמת להתקנים
|
-
|
-
|
3
|
3
|
1.5
|
התקנים אלקטרוניים מתקדמים; תמסורת גלים ומערכות מפולגות
|
7/8
|
7/8
|
|
התקני מיקרוגלים אקטיביים
|
3
|
-
|
-
|
3
|
3
|
תמסורת גלים ומערכות מפולגות; התקנים אלקטרוניים
|
8
|
7
|
מסלול אלקטרומגנטיות וקרינה |
מס' קורס
|
שם הקורס
|
ש'
|
ת'
|
מ'
|
סה"כ
שעות
|
משקל
|
דרישות קדם
|
סמסטר
מחזור
|
|
רגיל | אביב | ||||||||
הנדסת מיקרוגלים
(קורס ליבה)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
תמסורת גלים ומערכות מפולגות או שדות וגלים אלקטרומגנטיים
|
6
|
7
|
|
התקני מיקרוגלים פסיביים
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
הנדסת מיקרוגלים
|
7
|
8
|
|
התקני מיקרוגלים אקטיביים
|
3
|
-
|
-
|
3
|
3
|
תמסורת גלים ומערכות מפולגות; התקנים אלקטרוניים
|
8
|
7
|
|
אנטנות וקרינה
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
תמסורת גלים ומערכות מפולגות
|
7
|
6/8
|
|
התפשטות ופיזור גלים
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
תמסורת גלים ומערכות מפולגות
|
7
|
6/8
|
|
מעבדה מתקדמת למיקרוגלים
|
-
|
-
|
3
|
3
|
1.5
|
הנדסת מיקרוגלים
|
7/8
|
7/8
|
מס' קורס
|
שם הקורס
|
ש'
|
ת'
|
מ'
|
סה"כ
שעות
|
משקל
|
דרישות קדם
|
סמסטר
מחזור
|
|
רגיל | אביב | ||||||||
מעבדה מתקדמת בביו-אלקטרוניקה*
|
-
|
-
|
4
|
4
|
3.5
|
ביולוגיה מולקולרית
|
8
|
7
|
|
ביולוגיה מולקולרית והנדסה גנטית
|
4
|
|
|
4
|
4
|
|
6/8
|
5/7
|
|
|
מבוא ללייזרים
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
פיזיקה קוואנטית ומצב מוצק; תמסורת גלים ומערכות מפולגות
|
7
|
6/8
|
|
התפשטות גלים ברקמות ביולוגיות1
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מבוא ללייזרים
|
7
|
6/8
|
עיבוד תמונות
|
3
|
-
|
1
|
4
|
3.5
|
אותות אקראיים ורעש; מבוא לעיבוד ספרתי של אותות
|
7
|
6/8
|
|
עיבוד תמונות רפואיות (2)
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
עיבוד תמונות
|
8
|
7
|
|
אנטומיה ופיזיולוגיה למהנדסים
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
|
6
|
5/7
|
|
מבוא לביופיזיקה והנדסה של התא
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
ביולוגיה מולקולרית והנדסה גנטית
|
7
|
6/8
|
|
אותות חשמליים והולכה חשמלית בתאים1
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
ביולוגיה מולקולרית והנדסה גנטית
|
7
|
6/8
|
מסלול חומרים |
חקר חומרים הוא, ככל הנראה, התחום המדעי-טכנולוגי הקדום ביותר. השפעת החומרים על התפתחות האדם באה לידי ביטוי בקריאת תקופות שונות בהיסטוריה על-שם החומרים שאפשרו זאת. פיתוח חומרים חדשים, שיפור תכונותיהם של חומרים קיימים ופיתוח תהליכים חדשים להפקת חומרים, עיבודם וחיבורם הפכו בעשורים האחרונים צוואר בקבוק בפיתוח טכנולוגיות שונות (לדוגמה, מנועי טורבינה לתעופה, מערכות להפקת מגה-אנרגיה, סיבים אופטיים לטלקומוניקציה, רכיבים למיקרו-אלקטרוניקה, וכו'). הצפי הוא, שתפקיד מרכזי זה של תחום החומרים יימשך, תוך השפעה משמעותית על הכלכלה ועל איכות הסביבה. בעידן הננו-טכנולוגיה, לפיתוח חומרים חדשים וטכנולוגיות מזעור יש תפקיד מרכזי. לכן, חברות טכנולוגיה עילית מפנות בעידן המודרני תשומת לב הולכת וגוברת לתחום החומרים.
גם באוניברסיטת תל-אביב, תחום זה מתפתח במהרה, במיוחד בתארים מתקדמים. מטרות מסלול החומרים לחשוף את הסטודנטים לעולם המרתק של מדע והנדסת חומרים, ולהקנות להם בסיס ידע טוב יותר ומכנה משותף גדול יותר במידה שיבחרו בעתיד בלימודי תואר שני ושלישי בתכנית הבין-פקולטית באוניברסיטת תל-אביב.
מס' קורס
|
שם הקורס |
ש'
|
ת'
|
מ'
|
סה"כ
שעות
|
משקל
|
דרישות קדם
|
סמסטר
מחזור
|
|
רגיל | אביב | ||||||||
כימיה בסיסית להנדסה
|
2
|
1
|
-
|
3
|
3
|
--
|
7
|
8
|
|
פיזיקה מתקדמת של מוליכים למחצה
|
3
|
-
|
-
|
3
|
3
|
התקנים אלקטרונים
|
8
|
7
|
|
מבוא למדע והנדסת חומרים
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
כימיה בסיסית להנדסה
|
8
|
7
|
|
פיזיקה של חומרים
|
3
|
1
|
-
|
4
|
3.5
|
מוליכים למחצה
|
7
|
8
|
|
מבוא למדע חישוב בחומרים
|
3
|
2
|
-
|
5
|
4
|
מבוא למדע והנדסת חומרים
|
8
|
7
|
|
חומרים מגנטיים
|
3
|
-
|
-
|
3
|
3
|
פיזיקה 2; פיזיקה של חומרים
|
7
|
8
|
|
חומרים חכמים
|
3
|
-
|
-
|
3
|
3
|
מבוא למדע והנדסת חומרים
|
8
|
7
|
|
מיקרוסקופית אלקטרונים סורקים
|
2
|
-
|
-
|
2
|
2
|
--
|
8
|
7
|
רשימת פטורים לבעל תואר הנדסאי
|
---|