הנחיות הוועדה הבית ספרית לתואר שני בהנדסת חשמל

כפוף לתקנון הלימודים לתואר שני בהנדסה

  • לימודי תואר שני
  • תוכנית לימודים
  • תנאי קבלה לתואר שני

 

לימודים לתארים מתקדמים בביה"ס להנדסת חשמל מיועדים להעמיק ולבסס את הידע ההנדסי והמדעי בתחומי הנדסת חשמל. התוכנית לתארים מתקדמים באה לענות על הצרכים של תעשיית ההיי-טק המודרנית הדורשת מהנדסים ומדענים השולטים בנושאים רבים שאינם מכוסים בתוכנית התואר הראשון, וכן התמחויות בנושאים ספציפיים שמקומן הטבעי הוא בלימודי ההמשך על בסיס הידע המוקדם בתואר הראשון. מטרה נוספת של תכנית לימודים זו היא להכשיר חוקרים, מדענים ומובילים טכנולוגיים, ולצורך כך תכנית הלימודים מספקת את הבסיס הנדרש לצורך מחקר מדעי מתקדם המוביל לתואר שני ולדוקטורט.

 

תכנית בית הספר מאפשרת מצד אחד להעמיק בתחומים ספציפיים ומצד שני נותנת גמישות לבחור נושאי לימוד מתוך כל ספקטרום הנושאים בביה"ס וכך ליצור מסלול לימודים אינטרדיסציפלינרי.

 

בביה"ס להנדסת חשמל קיימים מספר תחומי התמחות, הממשיכים את המסלולים המוצעים בתוכנית בתואר ראשון:

תקשורת

עיבוד אותות

עיבוד תמונה וראייה ממוחשבת

בקרה

מחשבים

הנדסת הספק

אופטיקה ואלקטרואופטיקה

התקנים וחומרים אלקטרוניים

אלקטרומגנטיות וקרינה

 

תחומי התמחות אלו מייצגים את הידע, הקורסים ותחומי העניין הנוכחיים של אנשי הסגל בביה"ס. כאמור, תכנית הלימודים החדשה מאפשרת אך אינה דורשת בחירה בהתמחות במסלול מסוים. לצד הבחירה בהתמקדות בנושא התמחות ספציפי, קיימת האפשרות לשילוב בין תחומי ההתמחות הנ"ל (למשל שילוב טבעי כמו "תקשורת אופטית").

 

על הסטודנטים, בהתייעצות עם מנחיהם, לבנות תכנית לימודים שתענה על דרישות המינימום המפורטות לעיל של קורסי חובה וקורסי ליבה. כדי להקל על בניית תכניות הלימודים, מוצגים בידיעון ובאתר ביה"ס מספר תכניות מדגם (Sample Program) בכל אחד מתחומי הלימודים.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>