התוכנית למדע והנדסה של חומרים-תואר חד חוגי - תשפ"ב

  • אודות תוכנית הלימודים
  • תוכנית הלימודים
  • קורסי בחירה

 

תוכנית הלימודים לתואר ראשון במדע והנדסה של חומרים מיועדת לתלמידות ותלמידים שמבקשים השכלה והכשרה לתפקידי הנדסה של חומרים. התוכנית תקנה בסיס ידע מדעי-הנדסי מוצק להבנה של הקשר בין שיטות ההכנה, המבנה, התכונות והיישומים של החומרים, ותכשיר את הבוגרות.ים להשתלבות מוצלחת כמהנדסים ומהנדסות במחקר ופיתוח הן באקדמיה והן בתעשייה.

בוגרי.ות מדע והנדסה של חומרים רוכשים ידע רב-תחומי מכיוון שהמקצוע משלב מדעים מדויקים (כימיה, פיזיקה) עם הנדסה (בעיקר – מכנית וחשמל), ולעתים – ביולוגיה.


​תוכנית הלימודים

השנתיים הראשונות של התואר מתמקדות בקורסי מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, ובקורסי בסיס בהנדסה. בשנים השלישית והרביעית הדגש הוא על קורסים במדע והנדסה של חומרים. בשנת הלימודים הרביעית והאחרונה, התלמידות.ים  גם יבצעו פרויקט גמר במעבדות מחקר אוניברסיטאיות ו/או בתעשייה.

תוכנית הלימודים כוללת קורסי חובה ובחירה, כולל מעבדות, במגוון נושאים כגון הקשר בין מבנה לתכונות של חומרים, קינטיקה ותרמודינמיקה של תהליכים בחומרים, מעברי פאזות, תכונות פיזיקליות של חומרים, תכונות מכאניות של חומרים, שיטות אפיון חומרים, מתכות וחומרים אל-מתכתיים, חומרים מרוכבים, חומרים חכמים, מידול ותכן חומרים באמצעות מחשב, תהליכי ייצור, הגנת חומרים מפני הסביבה וחקר כשל, חומרים והתקנים אלקטרוניים, חומרים לאגירת ולהמרת אנרגיה, ביו-חומרים, מערכות מיקרו-אלקטרו-מכאניות ועוד.

פרויקט הגמר בשנה האחרונה ללימודים מתבצע בהנחיית חברי סגל מהמחלקה למדע והנדסה של חומרים במעבדות המחקר שלהם ו/או בשיתוף עם מנחה חיצוני מהתעשייה. מטרת הפרויקט היא להעמיק את הידע בנושאים אשר התלמידות.ים בחרו, ללמוד שיטות מחקר מתקדמות, ולפתח חשיבה יצירתית, יזמות ועבודה עצמאית.

 

זכאות לתואר 

לקבלת התואר נדרשות סה"כ 178-179 ש"ס:

153 ש"ס (147.5 נ"ז) קורסי חובה

19-20 ש"ס קורסי בחירה

ש"ס קורסי בחירה הומניים


בוגרי.ות התוכנית יקבלו תואר: 

​בוגר.ת אוניברסיטה (.B.Sc) בתוכנית במדע והנדסה של חומרים

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>